Batteriet har du för att hålla en kylbox kall - då helst en sådan med riktig kompressor (typ WAECO CDF18 eller motsvarande och kanske lite större) om du skall ha saludryckerna riktigt kalla (glöm peltier/termoelementvarianterna i den här typen av användande - de kommer inte att hålla varorna tillräckligt kalla trots att de tömmer en 110 Ah batteri på en lång dag) - alternativt köpa en massa krossad is att ha dryckerna i en välisolerad termobox, helst med dränering i botten då...
varmvattnet värmer du med gasolbrännare, allt annat är idiotiskt då du redan nu märker att värma vatten snabbt med elström drar något så kopiöst med ström att batteriet blir inte gammalt. Att växelriktaren piper är för att indikera/protestera att spänningsnivån över batteriet är farligt lågt (under 10.8 Volt) att om man fortsätter så kan det bli batteriskador eller inte kunna starta (tänkta) fordonet pga. för urladdad batteri.
det hela visar också på energiproblematiken och varför hederlig gammal bränslen som fotogen och gasol i för dessa avsedda kök är svårslagen när man behöver mycket värme till olika saker och har relativt liten vikt och varför el-alternativen är ineffektiva (viktmässigt) och dyr lagring av elenergin.
Ditt 110 Ah batteri på ~30kg innehåller ungefär lika mycket energi som drygt 1 dl bensin/fotogen eller en tub
http://www.primus.eu/power-gas-100-g-41981 (den minsta modellen av gasoltub för camping, nästa storlek är 230 gram och slutligen 450 gram - de två senare hittas också på biltema och på Jula) ) - med en sådan kan du koka upp ungefär 7 liter vatten i en stormkök som Trangia 27 med gasolbrännare (ca 50% verkningsgrad) - med vattenkokare som jetboil zip med kylflänsad gryta så kanske du får någon liter till... ...alternativt Primus Frigg stove monterat på en P2012-propantub och en gryta att värma vatten i.