Jag behöver hjälp. jag håller på med ett försök till en preamp baserad på INA217 [url]INA217http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina217.pdf[/url]. Jag började med att löda ihop ett försök enligt schemat i TI:s PDF, fast utan phantom-matningen. Dioderna satte jag inte dit heller. Som elektrisk källa hade jag fyra seriekopplade 9v batterier, hade läst att det skulle funka. Grejen är att jag lyckades få den att funka i ca 4 sekunder i stöten, sedan var jag tvungen att bryta och koppla strömmen för att få igång den igen och sedan gick den 4 sekunder till osv. Jag testade med ett SSM2019 istället och då funkade den hela tiden. detta fick mig att tro att Ina217 var en kinakopia som inte funkade ordentligt. Jag beställde nya från conrad coh när jag fick hem dem testade jag igen. Samma resultat

En sak bara. Jag har ingen som helst elektonik-utbildning. Det är flera grundläggande saker som jag ännu inte har förstått. Jag försöker hela tiden lära mig mer. Jag är tacksam för all info jag kan få. Vad gäller bifogat kopplingsschema. Jag har aldrig gjort ett sådant förut, så det innehåller säkert en del syntax-fel. Rätta mig gärna.
MVH
Heikki