Jo, nu har jag planterat ett gäng fina bärbuskar i trädgården i sk. odlingslådor.
Nu ska det upp ett "elstängsel för sniglar", äckliga jävla kryp på ren svenska. Har ingen större fobi här i livet än just dessa kryp. Så nu ska de väck på heltid.
Har spånat lite osv. Beställt 114 meter förtennad 0.5mm koppartråd.
Men skulle behöva lite tips och idéer för vilken typ av transformator jag ska köra

Fått för mig att AC växelström är att föredra, men har egentligen ingen större koll på vilket som skulle vara bättre?
Vet iaf att jag vill ha minst 24V så de verkligen dör och inte bara blir kittlade och kryper iväg. De ska grillas.
Läste även på något utländskt forum där någon snackade om en "100V capacitor", kondensator på svenska gissar jag. Som kunde köras på 9-12V, som laddade upp en rejäl stöt som skickades iväg igenom den varelse som korsade de öppna ledarna.
Har en halvgod uppfattning om el. Pysslat mycket med 12V DC, särskilt lysdioder osv. Men att ta död på småkryp är ett nytt område och behöver därför lite hjälp

Har en hund, men han är rätt lugn. Men vill inte ha något som kan döda någon människa. Inte för att det kommer vara en själ som kommer nära, men ja, i vilket fall