Hej
Jag behöver uppgradera till 16 GB RAM på en burk som bara har 8 GB RAM. Mitt moderkort är ett AsRock 970 pro3 med en AMD 810 Phenom II X4 processor (köpt av en medlem här). Moderkortet har 4 minnesplatser.
I dagsläget så har jag två st 4 GB moduler Crucial PC3-12800 800 MHz dessa går på 1,5 Volt.
Nu till min fråga, är detta ett minne som jag kan använda mig utav? Varför är det så extremt billigt? 66 kr med frakt för 2 st 4 GB moduler.
Dock står det 1,35 Volt drivspänning men det bör väl fungera ändå i mitt moderkort tänker jag? Jag chansade och beställde det, gjorde jag en bra eller dålig affär?
http://www.ebay.com/itm/Crucial-8GB-Kit ... 2462122444
Ang ramminne DDR3 2x4 GB
- Mathias@Åland
- Kontakt:
Re: Ang ramminne DDR3 2x4 GB
Det är inga problem att köra 1,35 volts stickor på 1,5 volt, frågan är bara om de är äkta med tanke på priset, om du ens får några stickor. Se till att öppna en eBay/PayPal-dispute i tid ifall du inte får dem.
Å andra sidan är inte 66 kr så mycket pengar ifall det skiter sig...
Å andra sidan är inte 66 kr så mycket pengar ifall det skiter sig...
Ja fråga är om de är äkta, men det står väl i CPU-Z tänker jag. Det räcker inte att bara fysiskt märka om ett par minnen och tro att man kommer undan så lätt tänker jag. Vilken tillverkare som det är på själva kretsarna. Men direkt när jag har installerat så är det bara köra memtest86+ ett par iterationer och se om de klarar det.
Sedan har jag sett att det finns andra billigare minnen, som det står är endast för AMD-system. Antar att det är högdensitetsminnen som inte riktigt följer JEDEC-standarden?
Sedan har jag sett att det finns andra billigare minnen, som det står är endast för AMD-system. Antar att det är högdensitetsminnen som inte riktigt följer JEDEC-standarden?
Nu är ebaykontot för ovanstående säljare avstängt och jag avbröt paypal transactionen. Det var som någon skrev, helt och hållet fejk.