En gammal Andersson A370FD. Senaste tiden har den börjat muppa sig när den har varit avstängd. När man tryckte på strömknappen började standbylampan blinka några gånger, släcktes en stund, och började blinka igen. Så hölll den på en stund och till slut startade den. Självklart googlade jag om felet och hittade massa trådar här om dålig firmware. Denna TV:n har dock inte USB-ingångar så jag släppte det en stund. I dagarna nu har det blivit mycket värre, samt att det började klicka från högtalarna när standby blinkade. Man behövde vänta uppåt 10min innan TV:n gick igång. Så nu var det alltså dags att kolla upp detta.
Jag lyfte på skalet och vips uppenbarade sig ett Vestel chassi (inte helt oväntat). Mainboard är 17MB26-3 och PSU är 17PW20 V2. Tittar lite på korten och hittar direkt 2st kondningar som lyft på hatten på PSU. Filterkondningar på 4700uF 6,3V. Lite närmare inspektion avslöjar också en konding till som är lite bullig. Den är på 100uF 50V.
Självklart har jag inga sådana hemma

Ihop med TV:n och testar och den funkar! Inga standby blink mer och startar direkt. Nu blir barnen nöjda!
Som ett sidospår... Någon som vet hur man uppdaterar programvaran på en sån här TV om den skulle bli korrupt i framtiden. Verkar vara vanligt fel på Vestel.