Testat Moshimeter?
-
Testat Moshimeter?
Någon som testat denna?
https://moosh.im/
Verkar ju ganska "frän". Vet inte vad jag ska ha den till men ändå....
https://moosh.im/
Verkar ju ganska "frän". Vet inte vad jag ska ha den till men ändå....
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Testat Moshimeter?
Vi kommer att få massor av slika grejor som kommer att använda Phone som visualisering och även input.
Jag är förvånad över att det har tagit sådan tid!
Men se tävlingen om Elektriskt lås.
En Phone för att sätta tid, flera Phone för att läsa av kvarvarande tid.
En Esp8266 som tar emot vald tid och visar nedräkning samt drar servo när det är dags.
Hur svårt kan det vara?
Jag är förvånad över att det har tagit sådan tid!
Men se tävlingen om Elektriskt lås.
En Phone för att sätta tid, flera Phone för att läsa av kvarvarande tid.
En Esp8266 som tar emot vald tid och visar nedräkning samt drar servo när det är dags.
Hur svårt kan det vara?
Jag fick hem min Mooshimeter förra veckan. Och... den var trasig :/
Det måste ha varit ett måndagsexemplar, inte ens säkringen var monterad.. Så jag har returnerat den och väntar på nytt exemplar.
Beställde från elektor som varit hjälpsamma men långsamma. Dessutom skickade dom helt utan packmaterial... fast jag tror inte det var orsaken till att den var trasig.
Det måste ha varit ett måndagsexemplar, inte ens säkringen var monterad.. Så jag har returnerat den och väntar på nytt exemplar.
Beställde från elektor som varit hjälpsamma men långsamma. Dessutom skickade dom helt utan packmaterial... fast jag tror inte det var orsaken till att den var trasig.
Verkar bra och är klart intressant men alldeles för dyr för hur mycket jag skulle använda den, kostar om jag inte minns fel 149$ hos Elektor (vet inte om frakt ingår då) vilket innebär runt 1500:- 

- FormerMazda
Dyr är väl beroende på hur den står sig mot andra multimetrar. Är den lika bra som en fluke i samma prisklass så är den ju billig då den visar värden i en app.
Men är den likvärdig en 100kr multimeter så är det ju lite dyrt.
Men är den likvärdig en 100kr multimeter så är det ju lite dyrt.
Även en Fluke kan väl anses vara dyr, tycker inte det avgörs av precisionen. Däremot kan en Fluke anses vara prisvärd om man har behovet av en viss noggrannhet eller säkerhetsklass. Att mätvärden visas på en separat enhet kan vara värt en del men för min del är det inte det för 1500:-
Fluke har multimeter med telefonstöd och en annan med.löstagbar display.
Visst prislappen på dom lär vara högre. Så då återstår frågan om hur bra Mooshi funkar, fördröjningar i överföring? Mätnoggranhet? Batteritid?
Visst prislappen på dom lär vara högre. Så då återstår frågan om hur bra Mooshi funkar, fördröjningar i överföring? Mätnoggranhet? Batteritid?
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =9&t=70008
Skulle nog vara intressant att testa om priset åtminstone halverades...
Skulle nog vara intressant att testa om priset åtminstone halverades...