Faran med nyckellösa låssystem

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Faran med nyckellösa låssystem

Inlägg av TomasL »

Fins garanterat inga banker som lurar folk, däremot är det rätt vanligt att "folk" inte läser villkoren.
Kontantsamhället är däremot ett -84-samhälle, eftersom ett kontantsamhälle kräver konstant övervakning.
Tja, varken staten eller banker rånar/stjäl från folk, det gör däremot kriminella individer.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

om det är så att dom fick min då 80 åriga mor att byta sparande för att dom var froma som lamm så .............
det handlar om ärlighet och att förtroende, och swedbank har inget om ni frågar mig

staten stjäl dom med, kalla det vad du vill men det är lika kriminellt att slösa bort pengar som att stjäla dom rakt av
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Tja, bankens rådgivare ger ju de bästa råden för varje enskilt tillfälle, de har ju av naturliga skäl ingen kristallkula, ibland går det plus ibland minus, sånt är livet.
Staten kan per natur inte lura/råna någon, eftersom det är du och jag som är staten, om staten lurar någon, så är det du som gör det, eftersom jag inte vill det.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

När det gäller det ekonomiska! Då är det samma som det själsliga!
Du är det! Dvs. du har ansvaret för att det blir bra, hela livet!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Ja, i alla situationer är det alltid du som individ som väljer, ingen annan gör det.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

som sagt, inkompetens från staten är som att stjäla, och du kan inte på lagligt sätt neka till att betala skatt, en tjuv kan man till stor del gardera sig mot
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Inkompetens från staten, tja, det är ju du som bestämmer vilka som skall sitta där, om du anser att de är inkompetenta, så är ju du också inkompetent, eftersom det är du som bestämt att de skall sitta där,
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

`nix, jag kan inte bestämma vilka som sitter där, det gör en majoritet av befolkningen och jag tillhör absolut inte dom som röstade fram dom som sitter där nu .
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Jo, du bestämmer helt och hållet själv, dels genom de allmänna valen och dels genom att vara aktiv inom det parti du röstar på.
Som alltid är det majoriteten som bestämmer.
Eftersom vi har en demokrati, så får du faktiskt acceptera de beslut som tas.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Demokrati!
Är det inte massans val? Du har all möjligheter att samla ett antal, stort, under din paroll om hur ett bra samhälle skall vara. Att ta det steget gör att missriktade krafter inte får bäring!
Så enkelt är det!
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

TomasL skrev:Tja, bankens rådgivare ger ju de bästa råden för varje enskilt tillfälle,
Detta är en mycket vanlig missuppfattning.
Banken har inga rådgivare, dom har försäljare som säljer de produkter banken har högst förtjänst på.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Inte i TomasL:s värld.
Castor

Inlägg av Castor »

mrfrenzy och lillahuset, ni hann före. Att kalla bankens försäljare för rådgivare är verkligen alternativ fakta i Trump-klass. :evil:
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Nja, Banken har faktiskt en rådgivande funktion också, förutom ren försäljning naturligtvis.
Sedan beror det ju naturligtvis hur konspiratorisk man är, hur man uppfattar det hela, och huruvida man själv kan skilja på det som är ren rådgivning och det som är försäljning.

För er som inte vet det så är detta noga reglerat i diverse lagar, vad som är vad dvs vilket som är försäljning och vilket som är rådgivning.
Castor

Inlägg av Castor »

Bankerna verkar se lagar och regler som "guidelines", man förleder äldre att placera sina pengar i fonder med höga avgifter och tveksam lönsamhet. En bank verksam här i närheten får inte längre ha "rådgivning" till sina kunder, fd VD utreds för brott efter att ha använt bankens pengar för privata utgifter i miljonklassen utan att styrelse och revisorer ingripit, så min uppfattning om banker är att de i många fall är ute efter att skilja dej från dina pengar fortast möjligt. Jag tror dock inte på "pengar i madrassen" och använder betalning med kort men vill inte bli tvingad till detta som enda möjlighet.
Skriv svar