Beror ju bara på vilken mognadsgrad man kommit till i livet, när jag växte upp på 60-talet var Pong det häftigaste tv-spelet och det enda som fanns fö. Jag har alltid legat i teknikens framkant iom. att jag servat och byggt, lappat och lagat det mesta från tändkulemotorer till datorer och allt där emellan. Som jag skrev tidigare så är smartphonen ett bra referensbibliotek samtidigt som det för mig är ett arbetsredskap lika viktigt som universalinstrumentet. (Undrar om hans är analogt med visare också?)

Jag styr nästan allt med den numera och mer ska det bli framöver. Nämnde jag att jag i realtid också kan se vad som rör sig på tomten och inne också?

Ang W10 så håller jag med, jag kör en mix av XP Proffessional och Linux men jag håller inte med om att nätet är så osäkert som du påstår, allt handlar om användarna i båda änden på snöret samt deras intelligens. Allt går som sagt att missbruka men det digitala spåret kan inte raderas.
Sen att XP påstås inte ska vara stabilt tar jag faktiskt med en nypa salt, jag har kört det sen det kom och det har bara tuffat på, W7 däremot som jag har i en laptop är ett sorgligt kapitel men den caddar jag bara i och då funkar det, den gamla trötta tröskan kommer från tippen men har en underbar skärm men annars är den inte speciellt hipp så den får gå tills den dör.