Du har helt rätt.
Istället för islagsmuttrarna kan jag ju faktiskt limma den delen.
MEN jag har ett problem, M7-bulten som ska centrera LP kommer behöva minst 5mm för mutter och minst 5mm för skruvhuvudet och på detta behöver nog rundstavsgodset ändå vara minst 3mm, totalt bygger detta då 13mm.
Den mindre rundstaven behöver sedan kunna borras 5mm radiellt, säg 2,5mm gods på varje sida, då bygger den ytterligare 10mm.
Under skivtallriken har jag då en trissa som är hela 23mm.
Såsom jag har monterat mina motorer så börjar motoraxeln ungefär i höjd med plywood-skivan.
23mm trissa på den och ytterligare 10mm skivtallrik bygger 33mm från plyfan.
Och jag kommer då ha ett glapp mellan plyfan och skivtallriken på hela 23mm.
Det blir inte så snyggt.
Så jag har återigen börjat fundera på att köra min 43mm rundstav som motor-trissa och dra remmen runt själva skivtallriken för då kommer skivtallriken ligga nära plyfan.
Dock blir det ännu svårare att borra ett långt (15cm) radiellt hål på5mm i skivtallriken för att kunna fästa den på motoraxeln, med mina resurser kan jag inte ens det ty Biltemas borrstativ tar inte ens en 30cm bred skivtallrik.
Kanske jag då i stället skulle köra på med den första varianten ovan och försänka motorn så att den kommer lite längre ner.
Men de tre motorerna är ju pelare i min konstruktion, så det går inte.
Som det ser ut nu får nog skivtallriken husera 23mm upp i luften, ser inte hur jag ska komma ifrån det.
Slutligen tackar jag för din kommentar, en av de få som inte bara dissar mitt icke-topnotch projekt
MVH/Roger
PS
Slår mig nu en ganska rolig sak, skivtallriken behöver aldrig fästas i motoraxeln, motoraxeln är ju ändå bara tänkt som ett lager så varför inte bara borra för axeldiametern (2mm, eller varför inte 1,9mm?) såpass grunt att trissan bara vilar på axeln, sen får den dra runt axeln om den vill men den kan lika gärna få slira, ju

Plötsligt vart allt väldigt enkelt

Frågan är nu bara om jag kan låta en 300mm skivtallrik vila på en 43mm trissa med nån slags balans?