TV-out autoswitch
Kom på ytterligare en sak ang. scart och tv, så istället för att öppna en ny tråd så kör jag det här med.
Om jag använder mig utav svhs utgången på mitt grafikkort, samt medföljande svhs converterm så blir bilden på tv'n svartvit.
Finns det något man kan göra åt detta eller är det helt enkelt en för gammal tv?
använder jag compositutgången så får jag däremot färgbild.
Jag minns inte hur bilden blir om jag skippar convertern å kör på svhs kabeln rakt in i en scartkontakt med svhs ingång, och har ingen möjlighet att testa detta nu heller då jag saknar både scartadapter för det ändamålet samt en svhs kabel, däremot kan jag säga att det inte blev färg, men om det inte blev någon bild als, eller om det bara var svartvit då mins jag inte.
Jag kan även tillägga att på en av mina tv-apparater så får jag inte färgbild när jag pluggar in mitt PSX med multix, då blir det svartvit, på andra tv'n däremot så blir det färg.. om det kan vara till någon hjälp.
Tv-apparaterna är av märkena Finlux och Philips.
hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.
Om jag använder mig utav svhs utgången på mitt grafikkort, samt medföljande svhs converterm så blir bilden på tv'n svartvit.
Finns det något man kan göra åt detta eller är det helt enkelt en för gammal tv?
använder jag compositutgången så får jag däremot färgbild.
Jag minns inte hur bilden blir om jag skippar convertern å kör på svhs kabeln rakt in i en scartkontakt med svhs ingång, och har ingen möjlighet att testa detta nu heller då jag saknar både scartadapter för det ändamålet samt en svhs kabel, däremot kan jag säga att det inte blev färg, men om det inte blev någon bild als, eller om det bara var svartvit då mins jag inte.
Jag kan även tillägga att på en av mina tv-apparater så får jag inte färgbild när jag pluggar in mitt PSX med multix, då blir det svartvit, på andra tv'n däremot så blir det färg.. om det kan vara till någon hjälp.
Tv-apparaterna är av märkena Finlux och Philips.
hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.
-
Ok.
Det värsta är att jag har testar 3 olika adaprtar, ingen ger färg.
iofs så kan det ju vara rgb kabeln jag använder kanske?
TIll compositlösningen så använder jag en RGB kabel från playstation (med kontakter för att ta in/ut ljud + video.
kan kanske vara det då.
ska ta å köpa mig ett "dvd kit" på clasolsson på onsdag när det landar in lite pengar på mitt konto.
Förhoppningsvis så funkar det då.. dock betvivlar jag det.. =(
Finns det inget annat man kan göra tro?
något fulhack nånstans eller så?
Det värsta är att jag har testar 3 olika adaprtar, ingen ger färg.
iofs så kan det ju vara rgb kabeln jag använder kanske?
TIll compositlösningen så använder jag en RGB kabel från playstation (med kontakter för att ta in/ut ljud + video.
kan kanske vara det då.
ska ta å köpa mig ett "dvd kit" på clasolsson på onsdag när det landar in lite pengar på mitt konto.
Förhoppningsvis så funkar det då.. dock betvivlar jag det.. =(
Finns det inget annat man kan göra tro?
något fulhack nånstans eller så?
-
Jag hade problem med mitt geforce3 ti200.. Har en s-video ut & rca ut för ljudet till en scart-plugg.. Fick inte heller färg, löste genom att välja composite output istället för s-video eftersom min tv inte vill ha s-videosignal.
Jag kör alltså fortfarande med samma kabel & utgång, men med kompositsignal istället.
Jag kör alltså fortfarande med samma kabel & utgång, men med kompositsignal istället.