Det verkar finnas andra idle-lösningar för DOS, får se om det behövs när jag testar.
Den tredje datorn från vinden hade exakt lika hårddisk.säter skrev:Jag har plockat ur disken ur den extra datorn från vinden, och det är en IBM Deskstar på 41.1GB.
Den är byglad till 32GB och master.
Jag tror detta får vara kvar så.
Kod: Markera allt
IBM Deskstar
Model IC35L040AVVA07-0
41.1GB
LBA 80.418.240
Sectors CHS 16383/16/63
Byglad som master, men till 32GB.
Kanske överspelat och mycket länge sedan jag höll på med detta men du kan behöva trycka på något "Detect" val inne i BIOS för att parametrarna för disken skall visas, annars autodetectar den varje gång datorn startar.säter skrev:Provade ytterligare en likadan dator.
Här fungerar det att boota från diskett, om man ställt in A: som första devive i BIOS.
Utan att dra ur kabeln till hårddisken.
DOS startas, men sedan blir det stopp när den söker efter CDrom.
Lite konstigt, i BIOS står det 0 på alla hårdiskar, trotsatt disken hittas i autodetect.
Det fungerar ju bevisligen eftersom WindowsXP drar igång.
Jag hade tänkt sätta hårddiskarna som master på varsin kanal.Sätt den som master och på sista kontakten på IDE-kabeln
Kan jag rensa och köra scandisk via USB-adaptern på Win7?swesysmgr skrev:Har du tid och ork kör scandisk på diskarna först under DOS för att se att de är OK.
Det verkar heta CheckDIsk på Win7.säter skrev:Kan jag rensa och köra scandisk via USB-adaptern på Win7?swesysmgr skrev:Har du tid och ork kör scandisk på diskarna först under DOS för att se att de är OK.
CDn var byglad master.mrfrenzy skrev:Det är helt riktigt. Hårdiskarna som master på varsin kanal. CD som slave på andra kanalen.