få tillbaka "mina favoriter"

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Loial

få tillbaka "mina favoriter"

Inlägg av Loial »

Min HD har tyvärr kraschat, den låter som tre reaplan ibland när den söker... Jag har gjort backuper på det mesta, men jag har glömt bort "mina favoriter" såklart, massor av matnyttiga sidor där.
Det går att accessa HD:n under cirka 5 minuter efter uppstart, innan den dör. Men jag kommer inte åt "documents and settings" katalogen, förmodligen eftersom den är lösenordsskyddad (?) (använde lösenordsskyddad admin-inloggning)
Nån som har nåt förslag på hur 17 jag ska få tillbaka alla roliga sidor, eller är det bara att glömma?
det rör sig om MSXP...
Användarvisningsbild
slowfly

Inlägg av slowfly »

Men du kan starta om datorn flera ggr? eller har du bara en enda gång på dig?
Jadu det kan nog bli ganska knepigt att komma åt den mappen... Har du testat att skriva in hela sökvägen direkt?

//ELias
Loial

Inlägg av Loial »

Just nu kör jag på en gammal 20G hd, börjar bli trångt :-)
om jag kopplar jag in den kraschade via ett externt USB-chassi klarar den sig cirka 5 minuter innan den låser sig, har försökt kyla den, men det verkar inte hjälpa. Jag kommer åt det mesta på den HD:n, men som sagt, inte det som ligger under admin:s "documents and settings"...
Jag kan se katalogen, men jag har inte behörighet att komma åt den (iom att jag ju inte är "samma" admin) jag får inte ens nåt försök, t.ex. att ange admin-pass el.dyl. heller, det var väl för komplicerat för MS att lägga in en sån funktion antar jag. Eller?
Nc
Kontakt:

Inlägg av Nc »

kan du inte ta över ägandet av mappen å sätta nya rättigheter ?
Loial

Inlägg av Loial »

... Om jag visste hur :-)

testade att boota upp från den igår, men det är tydligen för stora skador för det... *suck*
Nc
Kontakt:

Inlägg av Nc »

Men alltså har du varit in under säkerhets inställningarna för mappen Egenskaper > Säkerhet och klickat på avancerat och där testat å byta ägare på mappen ?

Antar att det är Windows på datorn du har anslutet usb boxen till :)
Skriv svar