Jag har en ISP-PRO till att programmera mina pic:ar och den har alltid fungerat perfekt. Har två kopplingar uppkopplade, en på kopplinsdäck och en på ett experimentkort och på båda kopplingarna är det en 16F877A. Det har alltid fungerat att programmera pic processorerna på dessa kopplingar med isp men dock inte idag. Det var cirka en vecka sedan jag provade att programmera någon av dessa och då gick det bra men nu när jag ska prova idag så vägrar den. När verifieringen ska göras så får jag ett felmeddelande direkt. Om jag bara kör en verifiering så blir det samma fel.
Är det inte lite underligt att det helt plötsligt slutar att fungera? Det som skiljer sedan tidigare är att jag inte använder samma dator men jag har provat med två datorer idag som jag vet har fungerat att använda till detta innan men det fungerar inte nu.
Någon som vet vad som kan spöka när det blir verifieringsfel?
Verifieringsfel vid programmering av PIC
Nu fungerar det.
Jag hade bara flyttat över programmappen för brännarprogrammet ifrån den förra datorn till denna men jag var tvungen att installera om programmet för att det skulle fungera. Konstigt för jag är ganska säker på att jag har flyttat över det innan och att det då har fungerat.
Jag fick felmeddelandet "Verification error: xxxx" där x motsvarade någon adress i filen. Kanske hjälper det någon annan som råkar ut för samma sak.

Jag fick felmeddelandet "Verification error: xxxx" där x motsvarade någon adress i filen. Kanske hjälper det någon annan som råkar ut för samma sak.