igensatt skrivamunstycke

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
sven

igensatt skrivamunstycke

Inlägg av sven »

var å inhandlade en påfylnadssatts för mina sissta slantar till min lexmark skrivare i hopp om att ja skulle kunna skriva ut nåra pcbs.. påfyllnaden började me att typ 10ml bläck rann ut på bordet, efter att jag fått ner resten i patronen så stoppade jag in den i skrivaren och tänkte börja skriva ut, nu sisådär 30 tomma sidor senare börjar jag bli lagomt less.. finns de nå sätt att göra rent bläckkanalerna i patronen(är en sån me skrivarhuvet inbyggt i patronen)?
Robert Nielsen

Inlägg av Robert Nielsen »

Ställ skrivarhuvudet i varmtvatten. INTE HELA PATRONEN
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Inte för att det är ett svar på din fråga... men...

Jag har sedan länge tröttnat på bläckstråleskrivare som kladdar och har sig och priserna på nya bläckpatroner. Dom är ju hutlöst dyra även om man köper piratpatroner på typ inkclub istället för extradyra originalpatroner.

Jag skaffade en trevlig gammal robust HP-laserskrivare för 400 kr istället. En ny pirat tonerkassett för under 500 kr räcker för minst 4000 sidor. Det är billigt och bra. Den fungerar som en klocka, inget trassel, inget kladd och inga problem. Desutom så äter den postscript vilket är coolt.

Förvisso är det bara svartvitt, men i 99% av alla fall så behöver jag inte nåt annat. Skulle jag behöva några snygga färgutskrifter så finns det snälla företagare här i stan som låter mig göra några utskrifter gratis...
sven

Inlägg av sven »

jo en laser hade ju vart bra.. synd ba att man inte har råd me nån.. har testat de där me varmvattnet nu, fortfarande blankt.. tror ja lägger ner
Användarvisningsbild
rickeboy
Kontakt:

Inlägg av rickeboy »

Kemiskt ren bensin brukar funka... ta en tops och försök...

//Rille
Användarvisningsbild
tusse

Inlägg av tusse »

Sprit går bra, ja ja, här pratar vi om att göra rent nossler i ett skrivarmunstycke.
Inte vatten för bläcken är vattenfasta på Lexmarks skrivare.
sven

Inlägg av sven »

har testat med aceton.. funkar inte själva munstycket ser klockrent ut.. måste vara nå små kanaler innuti som satt igen sig
Användarvisningsbild
tusse

Inlägg av tusse »

Att använda aceton är nog ett bra sätt att förstöra munstycket, du kan nog med gott samvete kasta det nu.
sven

Inlägg av sven »

möjligt.. men har lixom testat allt annat nu känns de som, provade att blåsa i luftningshålet då kom det ut lite bläck vid munstycket men sen när man skrev ut så blev det några streck sen blev det tomt igen
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Det brukar ju ofta följa med ett regöringsmedel i refill-kit, som man kan fylla på patronen med och sen "skriva ut", du fick inget sånt?
göcke

Inlägg av göcke »

vatten och lite vätmedel är best, sedan håller man patronen i handen med
munstycket nedåt och dunkar handkanten lite i bordet med en pappershanduk under, kommer det ut lite färg ur patronen så skall det gå att få fart på den, avsluta med att sätta munstycket mot pappershanduken så fungerar den som läskpapper. annar så är det bara att kassta.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Påfyllandskit till Lexmark är ingen hit. Lexmarks färgpatroner som har inbyggda skrivarhuvuden, är tillverkade för att fungera så länge som färgen i den räcker. Det är en engångsartikel. Det är välkänt att de ofta slutar fungera efter ett tag efter en omgång med refillfärg.
Skriv svar