Japan-montage har jag fått lära mig att det kallas när man monterar ett motstånd stående.AndLi skrev:Vad innebär japanmontage?
Det är ett sätt att krympa utrymmet ett hålmonterat motstånd kräver.
MVH/Roger
Japan-montage har jag fått lära mig att det kallas när man monterar ett motstånd stående.AndLi skrev:Vad innebär japanmontage?
Tack för erkännandetE85 skrev:Jag kan relatera dels till lite högt alkoholintag och även det andra du skrev, haha.
Men jag håller ändå fast vid att du bör lära dig routa i steg. Det här är för avancerat för en nybörjare. Du får ju t.ex bara rum med max två ledare mellan varje pinne skulle jag säga. Själv brukar jag bara köra med en ledare mellan varje pinne.
Klockren kommentar!tecno skrev:Varför tar du inte och wirar detta projektet helt och hållet.
Och vad är det som hindrar dig då menar du? Använd fantasin!utan att jag verkligen vill ha en UNO-shield (eller MEGA-shield snarare)
Hej Icecap!Icecap skrev:Fördelen med ytmonterat är även att man kan dra trådar UNDER kretsar där det annars är hål.
Det är så käck att ha allting färdigt, liksom.tecno skrev:Och vad är det som hindrar dig då menar du? Använd fantasin!utan att jag verkligen vill ha en UNO-shield (eller MEGA-shield snarare)
dET HAN MENAR ÄR ATT KÖR DU HÅLMONTERAT (dil) har du hål och paddar både på ovan OCH undersidan. Kör du ytmonterat har du bara paddar på ovansidan, medan du har en hel yta UNDER dina kretsar och andra komponenter att nyttja för ledningsdragning.rogerk8 skrev:Utrymmet under kretsen är tom fördel DIL, naturligtvis, dvs man kan tom routa fler ledare under en DIL-kapsel en vad man kan under en SO-kapsel
Tack AndLi!AndLi skrev:Jag är fullt medveten om det, jag var mer nyfiken på Rogers lösning.... man kan ju alltid bygga ett eget..