Gerber till Cogra från Eagle?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Peter.S.

Gerber till Cogra från Eagle?

Inlägg av Peter.S. »

Tänkte beställa utvecklarkort från Cogra i Göteborgstrakten.

På hemsida står att de vill ha gerber filer. Är det någon som vet vilken version av gerber jag ska använda för att skapa filter till dem?
Jag har caddat kortet i Eagle.

Kortet är enkelt dubbelsidigt kort med främt ytmonterade men även några hålmonterade komponenter.
Ska jag göra för alla lager eller bara de lager som kan tänkas behövas? Tänkte ta varianten med lödmask men jag tror inte de gör screentryck på utvecklarkorten.

Jag hittar ingen detaljinfo på deras hemsida om exakt vad de vill ha för filer men tänkte att det finns ju sjukt mycket erfarenhet här på forumet! :bravo:

Tack på förhand!

- Peter
Användarvisningsbild
Fagge

Re: Gerber till Cogra från Eagle?

Inlägg av Fagge »

Längst ner på den länkade sidan, kan du ladda hem ett tilllägg till Eagle som skapar gerberfilerna man behöver.
Sen är det bara att skicka hela lasset till Cogra, så plockar dom ut det dom behöver.
http://support.seeedstudio.com/knowledg ... guidelines
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

kör Gerber_RS274X

Du skall ha med kopparlager
masker för lödstopp
masker för förtenning
borrfiler
och sist men inte minst ett lager med ytterkonturen på kortet , denna är lätt att glömma

Swech
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Det finns färdiga Eagle-inställningar för CAM:ningen att ladda hem från t.ex. ITeadstudio. Cogra har säkert inte någon sådan fil.

Jag hade kört med ITeadstudios eftersom allt finns med där och eventuella detaljer kan säkert Cogra fixa till.

MVH: Mikael
Skriv svar