TomasL skrev:Kör via antennutgången på VHSen, det brukar finnas en omkopplare för att sätta på en testbild bak på VHSerna, så du kan ställa in rätt kanal på TVn.
Och vad har DVD med saken att göra
Finns ingen omkopplare.. Testade antennkabel på polarens tv.. Hände ingenting. Nämen det där med dvdn var mest en tanke på om det kanske inte funkar med en vhs spelare.. men det borde de ju göra eftersom det funkar med dvd spelare
breflabb skrev:Alla standard Scrtar ska fungera med undantag att vissa kan sakna stift 8 eller att den inte
är inkopplad.Det stiftet startar TV-ens AV ingång och funkar som bildformat avkänning
Det måste vara en sådan kabel jag har.
Jag vill minnas att den fungerade om man ändvände den.
Jo.. det hade jag direkt tanken på efter att jag testat på två olika tv. Men på den tredje kom det iaf ljud.. det får mig att fundera om det är något annat fel... Alltså att det inte funkar med vanlig scart i de två tv apparater jag testat.. Fast det verkar ju mysko
Menade bara att eftersom det alltid funkat med scarten till dvdn, så borde det även funka med scarten och vhsen. om det nu inte är något knas som gör att tvn inte tar emot signalen från vhsen..
Har inte sagt att jag ska köpa ny dvd.. vart står det isf?
Såg nu att jag skrev fel tidigare..Ska stå vhs inte dvd
Senast redigerad av Hoffmeister2 6 november 2016, 00:48:45, redigerad totalt 1 gång.
Nej står bara ingen signal... men videon spelar iaf.. Men ingen bild alls. fick ingen fjärr till heller så svårt att knappra in i menyn.
Testade scartkabeln till min dvd. Det funkade. Så kabeln är hel. Men det konstiga är ju att jag iaf fick ljud på en tv med samma kabel. Men på de två andra endast ingen signal. Förklara det?