Koppla in vhs spelare
-
Koppla in vhs spelare
Hej!
Har precis köpt en gammal vhs spelare på tradera.
Tanken är att jag ska kunna se videofilmer från när jag och mina syskon var små.
Har en gammal lcd tv med scartingång. Kopplade in scarten och satte på tvn och startade videon. Men det kommer varken bild eller ljud.. det står bara: Ingen signal.
Testade även på polarens tv, men samma resultat.. vad är detta, och hur får jag det att funka? Vill verkligen få igång detta!
Fungerar det inte på dagens tv apparater?
Hjälp!
Mvh Johan
Har precis köpt en gammal vhs spelare på tradera.
Tanken är att jag ska kunna se videofilmer från när jag och mina syskon var små.
Har en gammal lcd tv med scartingång. Kopplade in scarten och satte på tvn och startade videon. Men det kommer varken bild eller ljud.. det står bara: Ingen signal.
Testade även på polarens tv, men samma resultat.. vad är detta, och hur får jag det att funka? Vill verkligen få igång detta!
Fungerar det inte på dagens tv apparater?
Hjälp!
Mvh Johan
Re: Koppla in vhs spelare
Hej, jo det fungerar fortvarande
Vissa av dagens TV känner inte av scart signalen automatiskt. Det vill sega när man trycker
på play så får man bild direkt utan att koppla om på TV-en
Prova med att koppla om TV-en manuellt till Scart läge o köra.
Fråga, har videon två Scartar?
Vissa av dagens TV känner inte av scart signalen automatiskt. Det vill sega när man trycker
på play så får man bild direkt utan att koppla om på TV-en
Prova med att koppla om TV-en manuellt till Scart läge o köra.
Fråga, har videon två Scartar?
-
Hmm. Spelaren har en scart bara..
Testade på en liten platt tv som vi hade i förrådet. Då fick jag ljud, men ingen bild.... Fattar ingenting. Vadå ställa om manuellt? Hur skulle det gå till?
På min tv så känner den ju av spelaren eftersom den hoppar till av1 såfort jag startar vhsen.. men sedan står det bara Ingen signal..
Testade på en liten platt tv som vi hade i förrådet. Då fick jag ljud, men ingen bild.... Fattar ingenting. Vadå ställa om manuellt? Hur skulle det gå till?
På min tv så känner den ju av spelaren eftersom den hoppar till av1 såfort jag startar vhsen.. men sedan står det bara Ingen signal..
Det finns olika scartkablar.
Jag har en typ som inte fungerar till min video.
Jag har en typ som inte fungerar till min video.
Pröva med en annan scart-kabel, dock tror jag att du köpt en defekt VHS.
Jo men det var det jag var ute efter om den kände av videon, o det gör den
Men om du har ljud men ingen bild då är trumman(bildhuvudet)trasigt eller med lite tur
så kan det vara bara skitigt och då går det att göra rent med isopropylalkohol och lite semsskinn
ALDRIG använda topps eller annat som fastna
Men om du har ljud men ingen bild då är trumman(bildhuvudet)trasigt eller med lite tur
så kan det vara bara skitigt och då går det att göra rent med isopropylalkohol och lite semsskinn
ALDRIG använda topps eller annat som fastna
Nja, även om videohuvudena vore kass, så borde man få någon form av bild, med status etc.
Öh, jo, varför inte?
Du får ju det när du inte har något band laddat.
Du får ju det när du inte har något band laddat.
Alla standard Scrtar ska fungera med undantag att vissa kan sakna stift 8 eller att den inte
är inkopplad.Det stiftet startar TV-ens AV ingång och funkar som bildformat avkänning
är inkopplad.Det stiftet startar TV-ens AV ingång och funkar som bildformat avkänning
-
Hmm så videon kan va kass? Det konstiga är att det bara blir:Ingen signal på min och polarens gamla lcd tv.. Men en liten philips lcd tv jag hade i förrådet blev det iaf ljud på..
Min Gamla lcd tv är ju ändå säkert 8-10 år gammal, och då körde man ju ännu med scart kabel till dvdn liksom. Så det borde ju fan funka.... Vad borde jag göra? Testa nån adapter, typ scart-hdmi. Eller köpa en scartadapter med rca utgång och sedan koppla in rca kablarna i tvn.. Eller helt enkelt köpa en ny dvd?
Min Gamla lcd tv är ju ändå säkert 8-10 år gammal, och då körde man ju ännu med scart kabel till dvdn liksom. Så det borde ju fan funka.... Vad borde jag göra? Testa nån adapter, typ scart-hdmi. Eller köpa en scartadapter med rca utgång och sedan koppla in rca kablarna i tvn.. Eller helt enkelt köpa en ny dvd?
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det är alltid någon bild från en videospelare, oavsett om man har något band i eller inte. Är den inte uråldrig så är det vanligt med blå bakgrund och vita siffror som talar om vilket kanalnummer den står på. Har man band i står det också REV, FWD, STOP, PLAY, REC osv. beroende på vad man trycker på.
Prova annan scart-kabel.
Prova annan scart-kabel.
Kör via antennutgången på VHSen, det brukar finnas en omkopplare för att sätta på en testbild bak på VHSerna, så du kan ställa in rätt kanal på TVn.
Och vad har DVD med saken att göra
Och vad har DVD med saken att göra