Hej!
Jag har tagit bort mitt extraljus från bilen. Extraljuset var direkt kopplat till billens helljus (12V), med hjälp av lödning. Jag ville inte klippa sönder bilens helljus kabel, så jag klippte den elkabel som leder till extraljuset. Så nu har jag alltså en liten bit elkabel som är kopplat till helljusets 12v men som inte leder någon stans. Jag har använt eltejp för att isolera denna kabel och undrar om det räcker med bara det och/eller om det finns någon annan fara som jag inte har tänkt på :/. Mvh, Rens
Isolering av elkabel
- FormerMazda
Re: Isolering av elkabel
Isolering bör räcka som sagt.
Vill du vara extra säker så sätt fast den, kanske längs med en befintlig kabel eller liknande, så den helt enkelt inte kan komma emot chassiet eller nåt annat.
Vill du vara extra säker så sätt fast den, kanske längs med en befintlig kabel eller liknande, så den helt enkelt inte kan komma emot chassiet eller nåt annat.
-
Vill man ha en bättre isolering som inte läcker in fukt brukar jag använda en tunn vulktejp.
Tack så mycket för alla svar. Jag tejpade den mot den rören som skyddar övriga kablar som leder mot lyktan, och kommer inte mot chassit. Så det borde vara bra då. Tack för era snabba svar! Mvh, Rens