Industrimoderkort med isa-buss

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Industrimoderkort med isa-buss

Inlägg av DW »

Hej på er!
Jag skriver i denna tråd för jag tror de som saknar de gamla moderkorten troligen kör svarv eller fräsmaskiner.
Då jag fortfarande äger en Emco Pc Turn 120P som styrs under win98SE och ett moderkort som kräver isa-buss
så vet jag vilka problem man kan få om man inte finner en gammal pc som motsvarar viss frekvens, bussplats mm.
Emco -120.jpg
Den finns även här bland flera http://testline.se/maskiner.html

Senast jag fann ett industri-moderkort i Sverige så kostade det en bra bit över 4000kr netto. Alltså + moms och frakt. :tumner:

Nedan är den kvinna jag fick kontakt med och verkar seriös om man nu vet vad det är i Kina :)
Jag fick vad som utlovades och frakt med Fedex vill jag minnas. Vad ingick då i mitt paket.
1 Moderkort med 1st ISA, 3st PCI platser formfaktor ATX, Socket Type: LGA 755. (till liggande pc -755 kan vara fel)
DDR-2 RAM 128MB, CPU 800 MHz.
Det kostade 90 usd. ~8,5 = 759kr -jag skall leta efter kvitto. vill minnas att allt gick på 1200kr.
Om någon moderator eller medlem tycker detta skall stå på annan plats så bara hojta till.
Adress:

Namnet på kvinnan är Fei
------------------
My Skype: feicenwang
My Wechat: 279351516
My E-mail:279351516@qq.com
My phone: 86-18270800675
The Web: http://yzcipc.en.alibaba.com/
The Address: 2F, No.4, South lane , The Fifth Industrial Area, Industrial Road, Longhua New District

Vid kontakt är det okey att hälsa från mej men blanda inte in mej i era affärer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av DW 5 oktober 2016, 16:29:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Industrimoderkort med isa-buss

Inlägg av Glenn »

Inget problem att köpa industrikort med ISA av svenska företag fortfarande iofs, köpte in till jobbet nu i somras, men priset är förstås ett helt annat än kinesen ovan :)
Användarvisningsbild
NeoTech

Inlägg av NeoTech »

Ja mullet.se har väl så de kan ta in från Supermicro.. men då kostar jue kortet en rund släng runt 2500-4500
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

Om priset:
I all välmening så står precis detta om man läser mitt lilla stycke.

Kinesen lovade 12 månaders garanti men det brukar vara RH garanti på det mesta där så utlovad tror jag ej riktigt på.
Men bra om det finns i våra härader för då gäller annat vad gäller garantier mm.
Så finner ni fler här i riket så lägg gärna till vart vi finner dessa + pris om möjligt.

RH-garanti = Runt Hörnet :)

Glenn,
från vem köpte du?
Användarvisningsbild
NeoTech

Inlägg av NeoTech »

h men kines kort brukar inte funka sämre eller bättre än komplett.se så.. garanti e subjektivt o oftast försöker dom slingar sig de jevlarna :D
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

DW skrev: Glenn,
från vem köpte du?
Binärteknik tror jag det var, lite osäker för det fanns två kandidater som kunde sälja lämpligt kort, men binärteknik kan sälja iaf. http://www.binarteknik.se

Vid intresse kan jag försöka rota fram den andra kandidaten också :)
Skriv svar