En tom låda gärna med relä som man kan styra med en arduino eller liknande.
Söker 230V kontakt låda.
Söker 230V kontakt låda.
Söker något liknande fast för DIY.

- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Söker 230V kontakt låda.
Tror inte att du kan få fatt på enstaka exemplar billigare än att slakta de treset som finns för ca 150:-
- Synesthesia
Köpte en tom låda med jordat uttag/stickkontakt typ det du frågar efter (inget relä eller nåt i den) på Tema elektronik i Göteborg en gång för länge sedan, inte omöjligt att det även finns hos ELFA, Elektrokit eller liknande?
Annars står det vad du behöver veta för att fjärrstyra de färdiga från Jula och Nexa i wikin.
(BTW: har inte använt den jag köpte, skulle kunna sälja den i och för sig, om du bara behöver en enda)
Annars står det vad du behöver veta för att fjärrstyra de färdiga från Jula och Nexa i wikin.
(BTW: har inte använt den jag köpte, skulle kunna sälja den i och för sig, om du bara behöver en enda)
De har en som man kan säker slakta på Kjell för 80kr. Kanske nått att börja med
RS har sådan låda: 583-432
Skall man slakta en befintlig låda bör man nog kontrollera att den inte är svetsad.
/// Marcus
Skall man slakta en befintlig låda bör man nog kontrollera att den inte är svetsad.
/// Marcus
Eller skruvar som är enkelriktade. Går förvisso att borra bort..
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
De äldre Nexa har jag inte haft problem med! Och där sitter en radiomottagare med adress och ett litet 24V matat relä!
Börja med några sådana, så vet TS mycket mer. Jag har säkert någon om det är enstaka som söks.
Börja med några sådana, så vet TS mycket mer. Jag har säkert någon om det är enstaka som söks.
Tror att jag har ett par tomma liggande.
PM om intresse finns.
wiklis
PM om intresse finns.
wiklis