Samsung tv trasigt spänningskort
Samsung tv trasigt spänningskort
Min Samsung LE32B655T2W puffade och blixtrade till från baksidan och dog.
Öppnade och såg ett svart område som jag tvättade av med isopropanol och såg en komponent som släppt ut " den blå röken" , STR W6252 , den e oxå sprucken nere till vänster.
Säkringen intill är blåst.
Kan det vara lönt att fixa?
Inga synligt bulliga kondingar.
Kortet heter H32F1_9SS
Öppnade och såg ett svart område som jag tvättade av med isopropanol och såg en komponent som släppt ut " den blå röken" , STR W6252 , den e oxå sprucken nere till vänster.
Säkringen intill är blåst.
Kan det vara lönt att fixa?
Inga synligt bulliga kondingar.
Kortet heter H32F1_9SS
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Samsung tv trasigt spänningskort
Kan du skriva det nummer på modulen som börjar på BN........
och ta en hel bild på den. Vist kan det vara värt om det stannar vid den IC-en
men tyvärr så gör det förmodligen inte det.Den IC-en går nästan aldrig sönder
av sig självt.
och ta en hel bild på den. Vist kan det vara värt om det stannar vid den IC-en
men tyvärr så gör det förmodligen inte det.Den IC-en går nästan aldrig sönder
av sig självt.
Tänkte att det borde vara mer än den delen efter att ha googlat lite vad för pryl det var, har bestämt att köpa en ny tv men det kan vara en lödövning för en amatör.
Kortets nummer: BN44-00261A i den rutan står det oxå : HANARO2 32" FHD REV 1,3 DATE 2009.04.24
Kortets nummer: BN44-00261A i den rutan står det oxå : HANARO2 32" FHD REV 1,3 DATE 2009.04.24
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Du kan avvakta ett tag o göra något drastiskt med den. Jag har en hel del
sparade moduler som är OK till överkomligt pris. Hör av mig inom kort.
sparade moduler som är OK till överkomligt pris. Hör av mig inom kort.
Det här kan kanske vara ett alternativ om breflabb inte har nån modul:
http://www.ebay.com/itm/SAMSUNG-Power-s ... 1594425379
http://www.ebay.com/itm/SAMSUNG-Power-s ... 1594425379
Tyvärr så hade inte jag den modulen.När det gäller repkit så är jag
mycket skeptisk till det. Jag har dålig erfarenhet pga stor risk att det smäller igen.
Men å andra sidan så finns det nya moduler för runt 800 kronor på nätet om man tycker
att det är värt.
mycket skeptisk till det. Jag har dålig erfarenhet pga stor risk att det smäller igen.
Men å andra sidan så finns det nya moduler för runt 800 kronor på nätet om man tycker
att det är värt.
Ok Tack för all hjälp, köper en ny tv. Den börjar bli flammig i svärtan på skärmen så den kanske är dax att byta ändå 7 år gammal ???
Kan det vara av intresse så kan jag skicka korten om dom kan komma till nån nytta, breflabb och Norpan har förstås förtur.
Kan det vara av intresse så kan jag skicka korten om dom kan komma till nån nytta, breflabb och Norpan har förstås förtur.
Tack för vänligheten men jag avstår. Lycka till med den nya
Om du inte hivat tv-n så är jag spekulant på den för 0:- men betalar såklart frakten. Jag håller på med ett projekt med en åsksmälld plattskärm som får LED-backlight och ska kunna matas med 6 till 32 volt likström och att bygga en likadan modul och bygga om tv-n likadant vore helfräckt "bara för att jag kan" liksom, om jag nu lyckas med plattskärmen. Snart är det vinter och då är det inomhus-skapartid.
Det kan vi väl fixa. Lägg ett pm med adress så kan jag evt packa den i kommande vecka.