Hur gör man för att markören ska hamna i ett visst formulär-fält (inmatnings-ruta/text-fält)?
Kika t.ex på Elfa, där hamnar markören automagistk i sök-fältet när man går in på sidan.
HTML-fråga: Ställa markören i formulärfält ?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Kollade på HTML-koden hos Elfa och gjorde lite ändringar. Det verkar fungera iaf. 

Kod: Markera allt
<body onLoad="document.formnamn.textruta.focus()">
<form name="formnamn">
<input name="textruta" type="text">
</form>
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Och se för helvette till att den fokuserar DIREKT och inte när sidan laddat klart. Är så JÄVLA störande när man laddat en halv sida och klickar i ett formulär, för att den sedan ska flyttas automatiskt sen när sidan är färdigladdad 
Jag vet inte om det är onload som är CP eller om det är något annat man ska undvika.
Fast om du bara har en textruta är det ju inga problem

Jag vet inte om det är onload som är CP eller om det är något annat man ska undvika.
Fast om du bara har en textruta är det ju inga problem

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Håller verkligen med.
Jag har precis lagt in focus() på admin-sidan för mina sajters spam-kontroll. Lyckligtvis är den väldigt snabbladdad och nu när markören ställer sig på rätt ställe automagiskt så går det ännu fortare att plocka bort skräp.
Gårdagens "skörd":
Name: Tomas
Email: free-kyocera-ringtones
Date: Fredag 21 April 2006
och sedan massa länkar till ställen där man kan ladda ner ringsignaler...
Nej tack, inte på min gästbok.
Jag har precis lagt in focus() på admin-sidan för mina sajters spam-kontroll. Lyckligtvis är den väldigt snabbladdad och nu när markören ställer sig på rätt ställe automagiskt så går det ännu fortare att plocka bort skräp.
Gårdagens "skörd":
Name: Tomas
Email: free-kyocera-ringtones
Date: Fredag 21 April 2006
och sedan massa länkar till ställen där man kan ladda ner ringsignaler...
Nej tack, inte på min gästbok.