Jag har suttit med en krets ett tag men förstår inte vad som händer när jag förändrar den. Internet är min lärare så det blir nog en del svengeslska nu...
Jag har några bättre begagnade tryksensorer från Honeywell. Har inte klurat ut om det är 24pc eller 26pc. I bilden ser ni den när den fungerar. Ur första steget får jag ut skillnaden emellan utgångarna på sensorn. Utan påverkan har jag runt 3mV. Max påverkan pinnar den upp till strax över 30 mV. I andrasteget förstärker jag upp det hela för att i framtiden köra in det på en analog ingång på en uC. Att jag maxar utgången vid ca 3,7V är ok. Jag har inget dual supply men har byggt en krets av lm317, 337 och 336 för att skapa en virtuell jord. Det funkar.
Saken är den att jag vill driva kretsen med 5V-0V. Så vad jag nu försökt mig på är att med Googles hjälp byggt en spänningsinverterare med en 555. Påkopplat lasten (dvs negativa matningen till opampen) ger den - 2.6V. Jag undrar om det är det som är kruxet? För nu händer det konstiga saker och diffen blir på ca 1V istället för 3mV...
Finns det något bättre sätt att lösa det här på. Jag använder en LM324N och behöver inte bättre prestanda.