Tappade nollan till serverracket häromdan.
Sitter två PDUer, matade från två olika faser.
Nollan lossnade i centralen, (snarare såg inte att den hade lossnat när jag spänningssatte centralen igen).
Den magiska röken kom ur bägge PDUer, främst tror jag att det var två varistorer som blev ordentligt förkolnade.
Frågan är hur dessaa PDUer fungerar egentligen.
Det är uppenbart så att utgångarna är uppdelade i tre grupper, en o-switchad och två switchade grupper.
Det sitter någon form av kretskort, vilket styr nånting.
Två st DB9or är anslutna till varje PDU, och även nånting till fläktenheten.
Gissar att PDUerna pratar med varandra och även med fläktenheten, men vad hittar de på egentligen.
Kommer i nuläget inte ihåg fabrikatet på dem, vill minnas att jag googlade runt för några år sedan efter information till dem, men resultatet blev tomt.
Skåpet köpte jag av Daniel 112 (har jag för mig) här på forumet. det är (tror jag ett gammalt "SUN"-skåp, eller nått sånt (får kika i morgon) (samma gäller fabrikatet på PDUerna)
Troligen lyckats steka PDUern i racket
-
Re: Troligen lyckats steka PDUern i racket
Jag har fler sådanna liggandes om du vill ha. Du får dem gratis isåfall då de aldrig kom till användning.
Ok, du vet då var det var för några som sitter i racket, gissar jag.
Oavsett, vad är det de gör, och går det styra dem, eller?
Oavsett, vad är det de gör, och går det styra dem, eller?
-
Har inte koll i huvudet vilka det är och det är likadant med funktionen i fråga.
På andra vi haft har man kunnat se strömförbrukning och även kunna slå dem på och av... Osäker i detta fallet
På andra vi haft har man kunnat se strömförbrukning och även kunna slå dem på och av... Osäker i detta fallet

Dessa har knappast funktion för att mäta ström, gissar att det enbart är någon tidsfördröjd inkoppling, eller?