Disassemblera 8031-kod?
Re: Disassemblera 8031-kod?
Jag blev litet rädd när jag såg undersidan i den andra tråden.xxargs skrev:är det virat på undersidan eller hur är det byggt
Det är nog bara lådan som kommer från Pulsteknik.rvl skrev:Det står så på lådan: pulsteknik AB.
Vad var felet här då?rvl skrev:Jag blev litet rädd när jag såg undersidan i den andra tråden.xxargs skrev:är det virat på undersidan eller hur är det byggt
Ganska vanligt sätt att bygga på det sättet vid specialare på 80 och kanske 90-talet - dock inte så roligt att reda ut det efteråt, själv fördrog jag att vira på ovansidan med stiftlist inlödda för komponenterna och loppa på undersidan och hade nästan bara strömförsörjningsbitar på undersidan.
virningar brukar vara relativt åldersbeständiga men har folk varit där och rotat och virat loss så kan även den underliggande lagret ha lossats och man kan få glapp
virningar brukar vara relativt åldersbeständiga men har folk varit där och rotat och virat loss så kan även den underliggande lagret ha lossats och man kan få glapp
Virning har jag bara bra erfarenheter av.
Däremot kan ju lödningarna av virpinnarna vara en felkälla.
Däremot kan ju lödningarna av virpinnarna vara en felkälla.
svårt att se på bilden - men tyckte att några kanske hade väl mycket isolering och väl lite metall lindad på pinnarna, men är de skalade och klippta rätt med den röda virverktyget så skall det inte vara brist på trådlängd när det är virat
8751 är med i devicelistan på DATA I/O 29B.
Innebär det att man både kan läsa och bränna med den?
Innebär det att man både kan läsa och bränna med den?
Den bör gå att läsa med kompatibel programmerare, för enligt databladet ska dom inte kunna köra från externt minne, om securitybiten är satt. Ditt kort är gjort för att köras från extern RAM, så då är interna minnet fritt fram att läsas.
Om du tar loss processorn, så kan du samtidigt testa att bygla TX och RX på processorsockeln (utan processor) och testa kablage och hela signalvägen för "eko" med terminalprogram.
Om du tar loss processorn, så kan du samtidigt testa att bygla TX och RX på processorsockeln (utan processor) och testa kablage och hela signalvägen för "eko" med terminalprogram.