Hur läsa MC68705P3CS
- SeniorLemuren
Hur läsa MC68705P3CS
Jag har en MC68705P3CS som jag skulle vilja läsa ut data och program från. Är det någon på forumet som kan klara detta. Jag vill ha en backup på denna krets om det är möjligt.
Re: Hur läsa MC68705P3CS
Ganska värdelöst svar men jag ska också läsa en 68705 så fort jag får tid... Man ska tydligen kunna läsa dem genom verifieringsprocessen så länge de inte har protection satt, men detta vet du säkert redan. Jag ska pilla ihop en krets, vilken dag som helst nu... Och det har jag skullat ganska länge.
Är protection-bit satt så är det som alla andra motsvarande MCU - det går inte att läsa ut utan väldigt avancerade prylar och metoder och så gamla versioner att det finns kända svagheter/trix för att komma runt detta.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Kan detta vara en väg?
http://matthieu.benoit.free.fr/MC68705P3_reader.htm
http://matthieu.benoit.free.fr/MC68705P3_reader.htm
- SeniorLemuren
Efter att ha bekantat mig med databladet tänkte jag att denna långsökta metod kunde vara teoretiskt möjlig, men jag hade nog inte gett mig in på det. Men är det enda sättet (frånsett mer avancerade invasiva metoder) så är det väl så det måste till.
The extraction of the program is done by consecutive verifications : This task that can take up to 3 days is very reduced owing to a powerful algorithm.
Kanske någon som skall fika hos lemuren den 20:e har tillgång till utrustning o kan ta med? 

- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Många, många projekt skulle må bra av att man kunde dela med sig!
Hur länge blir en slik pryl liggandes på hyllan efter användning.
Det borde finnas en bank, ett Mindpark eller Makerspace som kunde hantera vissa saker, som på ett bibliotek!
Tillsammans är vi alltid starkare än som enskilda! Vad är det som gör att en slik värld inte fungerar?
Hur länge blir en slik pryl liggandes på hyllan efter användning.
Det borde finnas en bank, ett Mindpark eller Makerspace som kunde hantera vissa saker, som på ett bibliotek!
Tillsammans är vi alltid starkare än som enskilda! Vad är det som gör att en slik värld inte fungerar?