Det enda jag fått tag i är en ritning/kopplingsschema från KG.Knutsson, men det är ju inte dumt att veta hur den ska funka och vara inkopplad, de som har kopplat den förut har nog provat sig fram och inte haft den minsta lilla aning om vad de gjort. Utan denna styrförstärkaren går inte traktorn att köra överhuvudtaget, så jag hoppas verkligen på hjälp så jag får den att funka nu innan snön kommer.
Jag kan inte mycket om elektronik, det jag kan är att det är motstånd som sitter på kretskorten och att det troligen är vridresistorer som man skruvar på och ställer in retardation och acc, de funkar men det kommer ingen spänning ur den från 1 och 2 eller 10 och 11 som man ska mäta mellan enligt schemat. Vad jag förstår ska den ge negativ såänning, från ca 0 till 12 volt för att det hela ska funka....
Det kanske går att bygga ngt helt nytt som är mycket bättre än detta gamla som säkert är 25 år? På Nyare maskiner sitter ju detta i en stor styrbox ungefär som i en bil och sköter väldigt mycket så det är inte att tänka på att försöka ta grejor från en annan maskin. Det klarar inte jag iaf.