Portabel strömförsörjning till sp303? (9v DC 1000ma)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Portabel strömförsörjning till sp303? (9v DC 1000ma)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Äjänleggen inte mitt problem men jag har engagerat mig så jag ser vad forumet bjuder på.
Originalfrågan:
Jag får en Boss SP-303 i dagarna som jag tänkt ta med mig på en roadtrip med en del dötid i bil och ställen där det inte finns eluttag. Har sett att någon kört sin sp-303 med en usb powerbank. Men sp'n kör 9v dc 1000ma och de flesta powerbanks ger ju bara 5v.
Helst så litet batteri som möjligt med ca 2 timmars strömförsörjning vore svinbra! Tips?!
Mitt första förslag ett litet MC-batteri och en DC/DC-omvandlare för att trixa till 9V.
Mitt andra förslag och där går jag lite grann på en nöt; 3 stycken 18650-celler. De kan ju ha kapacitet på 2500mAh och kanske mer om man har tur. På samma sätt, ta ner spänningen på, runt 11V, med DC/DC SMPS. Men jag grubblar lite på laddning av desamma.
En annan idé är ju typ powerbank till USB-grejer, men sw äe ju för 5V och det känns inte fräckt att köra med en uppomvandlare på en sådan.

Andra idéer?

Just det - liten ska den vara.

Ijenkligen heter det väl ... :humm:
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: Portabel strömförsörjning till sp303? (9v DC 1000ma)

Inlägg av psynoise »

Jag har haft föregångaren SP-202. Vad jag minns gick det att stoppa batterier via ett lock på undersidan. Annars hade jag testat med med vanliga alkaliska batterier. Varför inte 6 stycken R06, kostar inte mycket och några 1 000 mA dras säkerligen inte kontinuerligt.
Skriv svar