Jag söker ett kontaktdon som har minst 4 stift, gärna med gummihuv som skydd.
Nu till det svåra: apparatdosan som den ska sitta på tillåter i princip inga anslutningar inåt pga utrymmet. Finns det "utanpåliggande" kontaktdon där lödningarna ändå är dolda? Gärna 90 graders vinklad.
"Utanpåliggande" 4-stifts hona som tål lite?
Re: "Utanpåliggande" 4-stifts hona som tål lite?
Harting har lite trevliga kontaktdon, ex 4/5 stifts som finns raka och vinklade åt alla möjliga håll och kanter.
Ska finnas lock som man sätter dit när inte kontakten sitter där men hittar inte dom nu.
Ska finnas lock som man sätter dit när inte kontakten sitter där men hittar inte dom nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dosan är dock så trång att den inte tillåter att något sticker inåt (lödningar t.ex) så där för skulle kontaktdonet sitta utanpå och vinklat nedåt.
Varför?
Jag vill kunna ansluta ett röststyrt system till den trådlösa dosan. Det hela ska användas när jag skjuter lerduvor ensam. (Jag har då ingen som trycker åt mig)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Så det är svagström det handlar om. Så en kontakt som inte är stor men ändå hyfsat robust vore idealt.
fan vet om jag inte borrat hål i dosan, lött i en kabel och sikaflexat fast den på baksidan, ev najdat den med ståltråd med två hål till i locket, seda haft kontakten på andra sidan, för du behöver ju en dosa till till röststryrningen
Baksidan är liksom upptagen med en batterilucka och dosan används relativt ofta av skytteföreningens medlemmar i blötväder och vind. Så en kontakt gärna med tätning hade varit guld.
Men i värsta fall blir det lim. Jag gillar dock att kunna byta ut en framtida trasig kontakt lättvindigt utan att behöva såga bort en kvaddad kontakt.
Men i värsta fall blir det lim. Jag gillar dock att kunna byta ut en framtida trasig kontakt lättvindigt utan att behöva såga bort en kvaddad kontakt.