Funkar detta eller är jag ute och cyklar?
Funkar detta eller är jag ute och cyklar?
Funktionen jag vill åstadkomma är då när vippan står i ena läget så har jag ständig signal på utgången tills jag trycker in knappen, då bryts funktionen. När jag slår över vippan får jag signal på utgången om jag trycker ner knappen.
Tänker jag rätt då?
Tanken är att använda dessa från elfa:
Art.nr. 135-08-051
Art.nr. 110-34-084
Är jag på rätt väg då? har jag fattat det rätt att vippan har fasta lägen som jag behöver och har knappen en NC och en NO funktion som jag behöver?
Tacksam om nån vill kolla mej så att det inte blir fel XD
Tänker jag rätt då?
Tanken är att använda dessa från elfa:
Art.nr. 135-08-051
Art.nr. 110-34-084
Är jag på rätt väg då? har jag fattat det rätt att vippan har fasta lägen som jag behöver och har knappen en NC och en NO funktion som jag behöver?
Tacksam om nån vill kolla mej så att det inte blir fel XD
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Synesthesia
Re: Funkar detta eller är jag ute och cyklar?
Ja. Samma som "trappkoppling": https://sv.wikipedia.org/wiki/Trappkoppling
Fast det räcker med en enpolig omkopplare på höger sida.
Fast det räcker med en enpolig omkopplare på höger sida.
Jag tackar för det svaret då är det bara att beställa, kollade på 1polig men den var ju snudd på dubbelt så dyr av någon anledning...
Sedär ja, de hade ju säkerligen funkat just lika bra...
Men men nu är ordern lagt och på väg (låg i Malmö senast)
Nu spörs det bara om det funkar som man har tänkt sig
Men men nu är ordern lagt och på väg (låg i Malmö senast)
Nu spörs det bara om det funkar som man har tänkt sig

Någon som har koll på detta.
Fick leveransen idag med vippbrytaren(Art.nr. 110-34-084) och knappen(Art.nr. 135-08-051), ingår inte huvudet på knappen? levererades iallafall utan det...
Fick leveransen idag med vippbrytaren(Art.nr. 110-34-084) och knappen(Art.nr. 135-08-051), ingår inte huvudet på knappen? levererades iallafall utan det...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det var hemskt dåligt att det inte står om det gör det eller inte, och att dessutom bara ha den bilden.
Söker man på liknande knappar står det inte heller. Däremot står det då en bit ner att denna är kompatibel:
https://www.elfa.se/sv/lins-10-mm-svart ... p/30039819
Skriv och påpeka att det inte finns några ledtrådar över huvud taget att toppen inte skulle ingå, och att du var helt övertygad om att den gjorde det.
Gamla sidan fanns det iaf en liten beskrivning till varje produkt. Nu är det mest om den är miljögodkänd och vilket land den kommer från. Och ett datablad.
Inte en stavelse om vad man kan behöva köpa till.
Söker man på liknande knappar står det inte heller. Däremot står det då en bit ner att denna är kompatibel:
https://www.elfa.se/sv/lins-10-mm-svart ... p/30039819
Skriv och påpeka att det inte finns några ledtrådar över huvud taget att toppen inte skulle ingå, och att du var helt övertygad om att den gjorde det.
Gamla sidan fanns det iaf en liten beskrivning till varje produkt. Nu är det mest om den är miljögodkänd och vilket land den kommer från. Och ett datablad.
Inte en stavelse om vad man kan behöva köpa till.
Blev ett måttligt nöjt mejl till supporten nu under eftermiddagen så spörs å se vad de svarar imorgon... som sagt va var ju helt säker på att knappen medföljde som man såg på bilden och det stod ju heller inget om att den inte följde med... ;/ Mjo sidan skall ju ha blivit bra mycket sämre som jag har förstått, kan dock inte uttala mej själv då jag inte har använt elfa nåt direkt tidigare men märker ju redan att det är lite si och så...