Led-ficklampa?
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Bara en? Alla tre lyser så fort jag tänder. De är ju seriekopplade 
Köpte dem på tradera.com och de är på 6cd, 2,85V 20mA. Köpte 100st, för 500kr
Hört talas om dynamo? Då behövs inga batterier
Vill man inte ha det där vinandet och slitaget på däcket, kan man ju montera en NIB-magnet på varje eker, och en spole med järnkärna på sidan om, så får man en ljudlös generator.

Köpte dem på tradera.com och de är på 6cd, 2,85V 20mA. Köpte 100st, för 500kr

Hört talas om dynamo? Då behövs inga batterier

Vill man inte ha det där vinandet och slitaget på däcket, kan man ju montera en NIB-magnet på varje eker, och en spole med järnkärna på sidan om, så får man en ljudlös generator.

Jag visser inte att man använde xenon i glödlampor. De lampor jag trodde det syftades på var urladdningslampor. Den typ som finns i bilar. Likheterna är små. Enlligt MAGlite så lyser de mer per Ah än halogen. Men det står inte hur mycket. Men det kan infa inte vara i ärheten av dina 600%, Ev skulle deras 96-57% kunna tolkas så. Men det står inte rakt ut. Jag hittde lite info om xenon http://www.scescape.net/~woods/elements/
Jag har knatat i skogen med 4st 7cd dioder. Det lyser inte mycket men det funkar. Jag hadde en vit diod på en cykel som tyvärr blev stulen. Snuten sa alldrig något om det iafa. Men jag pratade nog inte med dom heller. Man jag ska sätta dit en på min nuvarande också snart. Det är inte roligt att byta batterier helatiden. Och jag cyklar inte i skogen.
Jag har knatat i skogen med 4st 7cd dioder. Det lyser inte mycket men det funkar. Jag hadde en vit diod på en cykel som tyvärr blev stulen. Snuten sa alldrig något om det iafa. Men jag pratade nog inte med dom heller. Man jag ska sätta dit en på min nuvarande också snart. Det är inte roligt att byta batterier helatiden. Och jag cyklar inte i skogen.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Nej, jag kan inte sälja fler än vad jag gjort. 20 gick till en snubbe på min icq-lista, och 20 är en jobbarpolares, och de resterande 60 har jag sålt några enstaka av, och byggt lite prylar, så jag har kanske 50, och de ska jag ha själv 
Sen alla typer som har sådana köpta lysdiodlampor på cyklarna, som de ställt in på blinkande lyse. Det är inte tillåtet att ha blinkande lyse. Tänk på det
Med "normal pocketlights" så menar de nog ficklampor med vanliga standardglödlampor, och det är bra mycket mer än 96% mer ljus ur min MityLite.

Sen alla typer som har sådana köpta lysdiodlampor på cyklarna, som de ställt in på blinkande lyse. Det är inte tillåtet att ha blinkande lyse. Tänk på det

Med "normal pocketlights" så menar de nog ficklampor med vanliga standardglödlampor, och det är bra mycket mer än 96% mer ljus ur min MityLite.
copy paste'at lite från tv programmet plus hemsida:gvs skrev:Tanken är inte att cykellampan ska lysa så jag ser utan att den ska lysa så inte polisen blir arg typ. inge kul med böter.
"I Fordonskunggörelsen, som är den lag som omfattar cyklister, står det att ljuset på cykeln ska ha sådan styrka att det går att cykla säkert i mörkret. Mer än så säger inte lagtexten. Men framlyktan BÖR vara så stark att den lyser upp vägbanan."
"Fram till -93 hade vi i Sverige ganska strikta regler vad gäller cykellysen. I dag har kraven sänkts drastiskt. Detta, säger Majvi, beror på den strida ström av batterilysen som kom och tillslut gjorde det omöjligt att typgodkänna alla. I stället tyckte man att det var bättre att släppa igenom alla lysen och i stället låta konsumenten avgöra vad som var bra och inte."
Så som jag tolkar detta så räcker det med en liten sketen lysdiod för att det ska vara lagligt?
Jag tänker också bygga batterisnål cykelbelysning vars enda syfte ska vara att det ska bli lagligt att cykla på natten.