Plockade glatt upp mitt gamla hederliga STK200 för att börja labba lite med avr igen efter ett par års uppehåll och belv lite förvånad när det verkar som om det inte stöds i avrstudio nu för tiden. Någon som känner till om det verkligen förhåller sig så?
Funderar även på att uppgradera till STK500 och undrar nu om det är någon av er andra som har detta och är nöjd med det. Skillnaderna är ju rätt uppenbara och jag skulle gärna vilja ha möjligheten att labba med lite nyare kretsar. Vad tror ni om att uppgradera eller är det en ISP som gäller?
Ska du leka lite granna så räker STK200 långt, dock stöder inte AVRStudio STK200... men AVRDUDE stöder den, som för övrigt följer med winavr (winavr är bunt med program inklusive GCC)
Visst blir det ett extra program att hålla koll på (avrdude-gui.exe) men det fungerar utmärkt
Såg just det när jag installerade gcc. Vore ju iofs trevligt att kunna använda de nyare kretsarna men just nu kanske det räcker med STK200. Någon som vet var man köper STK500 billigt? Elfa känns ju som lite väl dyra... (tänker på att jag skaffade STK200 för 450 kr för ett antal år sedan)
tackar, det var rätt stor skillnad. Inte alls farligt med tanke på vad man får för pengarna, är dessutom rätt sugen på att använda några av de nyare kretsarna.