ELFA är fantastiskt!
Re: ELFA är fantastiskt!
Köp Elfa-komponenterna via Microkit, de skickar i brev för 49:-. Tror du kan få RS och Farnell komponenter med i samma brev till samma pris.
De stora drakarna har lagt ut bland brev- och privatpersons (ångerrätt m.m.) hanteringen på ett partnerföretag, inget konstigt med det.
De stora drakarna har lagt ut bland brev- och privatpersons (ångerrätt m.m.) hanteringen på ett partnerföretag, inget konstigt med det.
Jo jag kan nog ha en ganska tråkig attittyd när nåt är helfel, det här var ett av dom snällare exemplen.SM6XUN skrev:Tråkig attack på människor med funktionsnedsättning som ges meningsfull sysselsättning och arbete på Samhall.Teknikern skrev: Dom är värre än efterblivna Samhall-jobbare.
- prototypen
Re: DHL är än mer fantastiskt!
ELFA må ju vara men de har bytt fraktbolag
Den här turlistan är väl något underbar och det är två kolli men det är visst bara det ena som åkt lite hit och dit.
Märk att man skiljer på Stockholm och Arlanda
Sedan har jag ett paket på gång, lovad leverans på måndag trotts att vi ska få leverans dagen efter, också två kolli men det verka bara vara det ena som är på gång. Jo mycket riktigt när jag skriver detta så kom det lilla kollit, enmeterskylarna kom inte, ska nog flyga fler gånger.
Många hackar på posten men de brukar köra grejorna åt rätt håll från början men DHL-nissarna flyger med grejorna fram och åter flera gånger.
Prutte
Den här turlistan är väl något underbar och det är två kolli men det är visst bara det ena som åkt lite hit och dit.
Märk att man skiljer på Stockholm och Arlanda
Sedan har jag ett paket på gång, lovad leverans på måndag trotts att vi ska få leverans dagen efter, också två kolli men det verka bara vara det ena som är på gång. Jo mycket riktigt när jag skriver detta så kom det lilla kollit, enmeterskylarna kom inte, ska nog flyga fler gånger.
Många hackar på posten men de brukar köra grejorna åt rätt håll från början men DHL-nissarna flyger med grejorna fram och åter flera gånger.
Prutte
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ungefär sådär såg det ut på mitt paket också om man kollade trackinginfon, men det tog ändå bara fyra dagar att få det. (sen ett par dagar internt..)
..Det är ju iofs inte som förr i tiden då man beställde på eftermiddagen och hade grejerna i posten vid förmiddagsfikat dagen efter.
..Det är ju iofs inte som förr i tiden då man beställde på eftermiddagen och hade grejerna i posten vid förmiddagsfikat dagen efter.
- lillahuset
- Gått bort
Jag fattar inte att fraktbolagen kan hålla så låga priser när de vimsar så.
Det är säkert redan budgeterade summor, utan så hade väl fraktkostnaderna varit 1/4-del. 

- lillahuset
- Gått bort
Nej, allvarligt. Frakter för kontrakterade kunder är löjligt billiga.
Jo men jag menar mer som så, som du nämnde, att om dom inte flamsat runt hade det kanske blivit än billigare avtal. 

Det är nog tämligen unikt, ingår i kalkylen sas, gissar att minst 99% av paketen går kortast möjligast väg, på kortast möjligast tid.
Av de tusentalspaket jag fått är det väl ett par tre stycken eller så som varit ute på "sigthseeing"
Av de tusentalspaket jag fått är det väl ett par tre stycken eller så som varit ute på "sigthseeing"
- prototypen
Mina kylare verkar vara i LEIPZIG just nu.
Tur jag inte behöver de förrän till hösten.
Prutte
Tur jag inte behöver de förrän till hösten.
Prutte
Eller högre vinster, om Posten håller samma priser men inte "vimsar" med sina paket då borde de vara extremt lönsamma eller ha ett väldigt högt internt overhead.Henry skrev:Jo men jag menar mer som så, som du nämnde, att om dom inte flamsat runt hade det kanske blivit än billigare avtal.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det är inte 100% säkert att paketet i sig åker fram och tillbaks utan det kan vara
annan hantering som smyger sig in och ställer till det i tabellerna.
Swech
annan hantering som smyger sig in och ställer till det i tabellerna.
Swech
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Håller med dig, TomasL!TomasL skrev:Även den bästa gör fel i bland.
Köpte en rulle kondingar från RS, fick dem snyggt uppklippta i längder om 10 st i separata påsar, i stället för 5000-rullen jag egentligen ville ha.

MVH/Roger
Skall man ha det till en PnP så är det ju helt bortslängda pengar, man tycker för övrigt dom borde fattat att det skulle skickats som en hel rulle.
Tycker sedan också lite synd om den personen som gjorde 500 klipp för jag gissar på att det var manuellt gjort.
Tycker sedan också lite synd om den personen som gjorde 500 klipp för jag gissar på att det var manuellt gjort.
Det visade sig i slutändan att de hade saldofel på rullen, så personen trodde väl att han var jätteduktig när han skickade uppklippt i stället för att restnotera rullen i fråga.