ELFA är fantastiskt!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Glenn »

Sant sant, ska plocka upp det i morgon så får vi se :)
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Inlägg av lillahuset »

Jag var på väg att skriva det imorse men hade inte hjärta att göra det. :)
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Jag har iofs alltid fått det jag beställt från ELFA dagen efter, så personligen kan jag inte riktigt förstå problemet, hmm, jo när jag köpte en Agilent Bänk DMM (av det lite dyrare slaget) fick jag vänta någon månad på den, men det berodde nog snarare på Agilent, och det var ju dessutom beställningsvara.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor

Inlägg av Spisblinkaren »

Glenn skrev:Jag måste ju få vara lite motvalls..

Jag har inte använt mej av elfa via jobbet på ~15 år och det var nog 3-4 år sen jag använde dom privat, men nu i fredags så beställde jag iaf en pryl genom jobbet, fick direkt en bekräftelse, åkte hem och i måndags såg jag att det hade kommit trackinginfo, och igår så hade jag fått ett paket till godsmottagningen på jobbet, hann tyvärr inte hämta paketet så jag är inte säker på om det var elfapaketet, men om det var det (det är det troligen), snabbt jobbat!
Bra, dom förtjänar mer beröm än kritik när det gäller snabb, kompetent och trevlig service. Jag har dessutom aldrig någonsin fått fel grejer och när jag nyligen fick hela sex kollin på sju poster var det ju liksom bara roligt :D

MVH/Roger
Användarvisningsbild
SM6XUN

Inlägg av SM6XUN »

tecno skrev:
för att tecno tyckte den var jobbig men inte orkade lämna en förklaring till varför
Skrev ju varför, DROP boxar av olika slag fungerar ju sällan bra dvs du kan fm. se bra dina bilder men inte andra. Ofta är dessa servrar oåtkomliga osv...

Är det en förklaring nog eller ska jag fortsätta?
Tack för att du tog dig tid att förklara..
Jag förstår att du avser brutna bildlänkar och långa svarstider på servrar med mera.
Men min bild, i den här tråden, ansåg jag inte vara viktig nog att bevaras till eftervärlden och dropbox fungerar tillfredsställande samt att bilden redan låg där.
Jag har inga intentioner att anpassa mitt hanterande av bilder så länge det fungerar bra för mig, för andra, samt att det inte bryter mot forumets regler.

Så, jag bjuder på bilden igen då, blunda nu tecno 8)

Bild
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Glenn skrev:Sant sant, ska plocka upp det i morgon så får vi se :)

Hehe, visade sig att det INTE var elfapaketet, det var ett annat paket som inte skulle levcereras än på några dagar egentligen.

Däremot har jag fått besked om att jag får en leverans till idag, det mpåste vara elfapaketet, tror inte jag väntar på något annat.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Även den bästa gör fel i bland.
Köpte en rulle kondingar från RS, fick dem snyggt uppklippta i längder om 10 st i separata påsar, i stället för 5000-rullen jag egentligen ville ha.

Köpte en ring RK16, visade sig att det var RK25 i stället, lite väl grovt för min smak, svårt att pressa i en 25a i 16 plintar.
Teknikern
Bannad

Inlägg av Teknikern »

Jag blir mest fascinerad över att Elfa inte är kompetenta nog att skicka grejer i en brevpåse som hamnar i lådan, nä, då ska jag åka 1,5 mil innan paketet är hemma i labbet och paket för kretsar som lätt får rum i en halv handflata är bara störtlöjligt. Kineserna skickar i brevpåsar från andra sidan jordklotet och dom hamnar oskadda i lådan så varför kan inte Elfa då, eller är dom så jävla inkompetenta på packavdelningen? Dom är värre än efterblivna Samhall-jobbare.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Nja, det handlar om deras kvalitetssystem, där allt skall vara spårbart, ett brev är inte spårbart, ett paket är spårbart.
Att kineserna skickar i brev, är väl snarare ett bevis för deras inkompetens och avsaknad av kvalitetstänkande.
Användarvisningsbild
SM6XUN

Inlägg av SM6XUN »

Teknikern skrev: Dom är värre än efterblivna Samhall-jobbare.
Tråkig attack på människor med funktionsnedsättning som ges meningsfull sysselsättning och arbete på Samhall.
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

Det finns allt spårbara försändelser som är klart mindre än minsta 2 kg paketet.
Om de skulle skicka några lysdioder för en femma spårbart från Kina är väl ett större tecken på inkompetens jämfört med billigast möjliga brev....

Swech
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Det beror ju på kvalitetspolicyn naturligtvis, dessutom är ju den normala kunden för distributörerna, företag, och då får man det utkört i vilket fall som helst.
Att ha alternativa metoder för några få privatkunder är nog att betrakta som väldigt kostbart och uteslutet, följaktligen får du som privatkund acceptera att åka och hämta paketen.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Glenn skrev:
Glenn skrev:Sant sant, ska plocka upp det i morgon så får vi se :)

Hehe, visade sig att det INTE var elfapaketet, det var ett annat paket som inte skulle levcereras än på några dagar egentligen.

Däremot har jag fått besked om att jag får en leverans till idag, det mpåste vara elfapaketet, tror inte jag väntar på något annat.
Det var det! ganska lagom stor kartong också.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

TomasL skrev:Det beror ju på kvalitetspolicyn naturligtvis, dessutom är ju den normala kunden för distributörerna, företag, och då får man det utkört i vilket fall som helst.
Att ha alternativa metoder för några få privatkunder är nog att betrakta som väldigt kostbart och uteslutet, följaktligen får du som privatkund acceptera att åka och hämta paketen.
Fast elfa har ju haft brevfrakt som alternativ innan, främst riktat mot privatpersoner kan man tänka.

Men det är ju andra tider nu..
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Javisst är det så, samtidigt var de rätt dyra och inte inriktade mot volymkunder, i dag är det volymkunder som gäller, och de har blivit betydligt billigare.
Skriv svar