Ska som sagt bli en crosspointswitch. Den kan jämföras med en patchbay, men fungerar på så sätt att man har en matris. På X kopplar man ingångar och på Y kopplar man utgångar (till exempel, den är dubbelriktad så det spelar ingen roll egentligen). Sen sätter man ett "kryss" där man vill att de ska route:as ihop. Tanken är att den ska vara rackmonterad, 2U hög och ha en stor fin vit/blå 128x64 LCD. Sen ska det finnas lite knappar (självklart från MEC) för att skapa/editera/välja patch. På baksidan kommer det finnas MIDI I/O, eventuellt RS232 och en hel drös Neutrik combo XLR/TRS (<3). Det lutar mot att den blir 12x16, eller kanske 16x16. Har också funderat på om man ska kunna expandera med fler portar efter behov på något vis. Det vore perfekt då 12x16 är lite snålt, men jag har inte råd/behov av fler för tillfället. Fronten kommer troligtvis vara blåeloxerad alu med en blå/vit display och blåa eller svarta knappar, dvs blått rakt igenom

Kvar att göra:
Mecka igång kod för att driva LCD. Redan lött kablar, printat datablad och kopplat upp AVR. Så det är nog klart innan helgen är slut.
Mecka igång MIDI-kod
Fixa bootloader till AVR. Tänkte jag också fixa nu i helgen
Labba med crosspoint
Design på frontpanel halvfärdig. Eventuellt beställa en ifall det inte är möjligt att göra den _själv_. Går ju att "etsa" fram mönster i alu på något vis, dock vet jag inte hur.
Färdigt:
Beställt crosspointswitchar och LCD
Fixat fram knappar och småkomponenter
Bilder:

Jag har efter mycket avancerad forskning i mitt hemliga labb kommit fram till att den andra bilden kan vara lite knepig att se om man har hög upplösning på skärmen. Zomma till typ 150-200% eller nått så är det lättare att se