Renovering av LAB-Gruppen slutsteg

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
onnhed

Renovering av LAB-Gruppen slutsteg

Inlägg av onnhed »

Hej!
Jag håller på att renovera ett LAB-Gruppen slutsteg IP2100 och undrar om det är någon som vet om det finns någon bra ersättare till en transistor som heter BD329
eller om det ens är bra att byta, Farnell har inte denna transistorn men det hade vart väldigt enkelt om man kunde köpa en ersättare där då jag köper allt annat hos Farnell.

MVH
Magnus

PS det är första gången jag felsöker och lagar något så här komplicerat. :)
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Re: Renovering av LAB-Gruppen slutsteg

Inlägg av grym »

välkommen till forumet

transistorn finns på ebay, så vill man ha det rätt så är det bara att köpa därifrån
onnhed

Inlägg av onnhed »

Tack!
Och tack för hjälpen, jag hittade den på EBAY :D

Men man brukar ju kunna hitta ersättare med samma egenskaper fast som är bättre, tåligare jag är osäker på vilka parametrar som är viktiga i detta fallet, tacksam för hjälp på det området
Finns det tåligare komponenter som funkar lika bra eller bättre så vill jag använda det
becker

Inlägg av becker »

I alla fall tidigare så hade lab.gruppen väldigt bra pris på att reparera sina steg.
Kan vara värt att kolla upp :wink:
onnhed

Inlägg av onnhed »

Jag vill göra det själv för att lära mig, det spelar inte så stor roll om det blir några hundringar dyrare.
Jag har redan köpt allt jag behövde trodde jag men det visade sig att jag behövde två sådana här rackare också eller ersättare.
Skriv svar