Hjälp med flexkabel!

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
kallödning

Hjälp med flexkabel!

Inlägg av kallödning »

Jag behöver få tag på en FFC enligt bild som är minst 25 helst 30 cm men jag vet inte var man kan köpa den eller hur man får tag på rätt :(

Jag har mätt avståndet mellan centrum på de yttersta ledarna och får det till ca 21 mm. Om jag räknar rätt är det 22 ledare och då är det 21 avstånd mellan dem och "pitch" är då 1 mm (det är vad jag förstår en vanlig storlek så verkar troligt).

Det är bara ledare på ena sidan och på andra sidan sitter en styv plastfilm för att göra det lättare att sätta i och ta ur kabeln (kontakten verkar inte ha någon rörlig del utan kabeln hålls bra på plats av tröghet.

Jag har provat att googla på olika kombinationer av texterna på kabeln (se bilden) men har inte hittat någon längre än 200 mm och är ändå inte säker på att jag ens har hittat en som passar i kontakterna.

En möjlighet om det inte finns tillräckligt långa vore att hitta ett skarvdon av någon typ och använda två FFC men det känns som en mindre tillförlitlig lösning och dessutom har jag aldrig sett sådant skarvdon...

Alla förslag på produkt och leverantör mottages med stor tacksamhet!!!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: Hjälp med flexkabel!

Inlägg av Klas-Kenny »

Hittade tex. denna säljare på Ebay: http://stores.ebay.com/excell-electroni ... 4425999018

Vad jag tolkar texten längst upp så verkar det som att säljaren specialtillverkar. Jag hade nog skickat iväg ett meddelande och frågat om han kan ordna en kabel just som du vill ha den. :)
Användarvisningsbild
kallödning

Re: Hjälp med flexkabel!

Inlägg av kallödning »

Tack eBay var ett bra förslag - skall skriva till den där säljaren och se vad de säger!

Hade annars hoppats att någon firma i Sverige kunde ha sådant hemma men med tanke på att inte Elfa verkar ha så är dett nog inte troligt att någon annan heller har...

Är det någon mer information än jag givit i min fråga man behöver sända för att vara säker på att få rätt flexkabel? Kan t.ex. tjockleken vara olika eller är det 100% standard?
Skriv svar