swesysmgr, kan du fatta att jag har fått det att funka
Jag körde ERC och fick då över hundra fel varav de flesta var av den arten att jag mycket riktigt inte hade fått kontakt mellan ledning-komponent.
Så jag placerade ut nodpunkter på precis alla komponentförbindelser och även "vinkelräta" nät.
Till slut hade jag bara protesten att komponeterna inte hade några värden, men vem bryr sig för jag ska ju ändå inte simulera skiten, liksom.
I board-editorn knödde jag sedan ihop komponenterna så mycket jag kunde och fick faktiskt till slut även plats med plintarna!
Nu är dock komponentplaceringen helt kaotisk och så vill jag inte ha det.
MEN man kan faktiskt skicka dessa Gerber (om jag nu kan komma så långt) för tillverkning för kortet är med andra ord redan nu användbart.
Mycket jävulskap upplevde jag dock vid flyttningen av komponenter, speciellt slutade MOVE att fungera för plintarna men inte för dom andra komponenterna, spädde med andra ord på mitt hat för mjukvara
Jag stängde ner hela projektet och startade om och även om det inte blev bättre så plötsligt som från en blixt från klar himmel, fungerade det igen
Vilken jälva skit det görs, alltså!
Nu ska jag byta namn på projektet och kämpa vidare med vettigare komponentplaceringar, det som oroar mig är främst att nu ligger effekttrissorna ner och jag vi ha dom stående.
MVH/Roger
PS
Jag har ändå börjat gilla Eagle, gäller bara att lära sig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.