OT; Verkstadsinsikter - Dumheter.
OT; Verkstadsinsikter - Dumheter.
Hur många här har såna där "aha kanske dags o sluta" tillfällen i verkstan.
Jag hade en sån idag.. Jag bestämde mig för o samla alla fräspinnar jag hade.. de va lite i olika lådor utspridda med dålig översikt.
Sagt o gjort började plocka. Och ångesten började jue sakteliga krypa på när man insåg detta.. Inte nog me den absurda samlingen av tradera fynd.. Så fick jag en godislåda med gängtappar med (kanske kommer en bild på dessa när jag gjort ett excel ark över dom med).
I slutänden... ngn mer som har kommit fram till att dom är värre än en rabiat ekorre på höstkanten när de kommer till att hamstra verktyg.
Jag hade en sån idag.. Jag bestämde mig för o samla alla fräspinnar jag hade.. de va lite i olika lådor utspridda med dålig översikt.
Sagt o gjort började plocka. Och ångesten började jue sakteliga krypa på när man insåg detta.. Inte nog me den absurda samlingen av tradera fynd.. Så fick jag en godislåda med gängtappar med (kanske kommer en bild på dessa när jag gjort ett excel ark över dom med).
I slutänden... ngn mer som har kommit fram till att dom är värre än en rabiat ekorre på höstkanten när de kommer till att hamstra verktyg.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: OT; Verkstadsinsikter - Dumheter.
Varför skulle man få ångest av att samla på sig verktyg?ångesten började jue sakteliga krypa på när man insåg detta..
Då är det värre när man har köpt ett nytt svindyrt verktyg, och kör sönder det på första försöket.

Ah ja den har man jue lyckats med nya fina carbid skärpinnar, första taget.. "pang".. happ... ngn tyckte man inte skulle jobba.
- Mizzarrogh
Jag tycker också att det är bra att ha ett gäng i reserv så att man alltid har minst ett toppfrecht på lager till varje uppsättning om det går.
Har nog minst dubbelt så många enbart av de dimensionerna om man samlade ihop alla på ett och samma ställe.
Ändå tycker jag alltid att det fattas någonting till det man just då behöver...
Har nog minst dubbelt så många enbart av de dimensionerna om man samlade ihop alla på ett och samma ställe.

Ändå tycker jag alltid att det fattas någonting till det man just då behöver...

Vadå, är inte detta normalt?
Gängtappar och brotschar ser ungefär likadant ut, men i aningen mindre kvantiteter.
Dessutom har jag mer fräsar, typ uteslutande containerfyndade så en del av dem är slut, men många funkar fint för mig.Gängtappar och brotschar ser ungefär likadant ut, men i aningen mindre kvantiteter.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ER-hylsorna verkar ha sett bättre dagar
Nä, verktyg, speciellt sånt som "går åt" kan man aldrig ha för mycket av.

Nä, verktyg, speciellt sånt som "går åt" kan man aldrig ha för mycket av.
Hehe ja hylsorna vet jag inte ens om jag sparade, tror dessutom inte ens det var ER.
Hehe ja om du fick hylsor samtidigt med fräsarna så var det nog så ja 

Fasen du satt jue på en kvalitativ mängd fräspinnar trots allt. Jag har typ.. 8a som ja använder resten är "ifall ngt går sönder".