Business Help
Business Help
I am newbie and asking for advice. I applied as recruiter manager at JobQueen, they promise to pay $87,000.00/year. I would like to know how can I get quality sales reps in China. So if you want to help me out please contact me direct at my
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Detta är vårt första SPAM-inlägg. Jag visste att det var möjligt, frågan var bara när det skulle komma.
Exakt samma formulering finns i mina loggar för SPAMmers.
edit:
Frasen "I applied as recruiter manager at JobQueen, they promise to pay $87000.00/year" ger 378 träffar på google.
Första meningen är däremot lite annorlunda, men det är så det brukar vara: Några meningar som slumpvis väljs ut och bildar inlägg.
Exakt samma formulering finns i mina loggar för SPAMmers.
edit:
Frasen "I applied as recruiter manager at JobQueen, they promise to pay $87000.00/year" ger 378 träffar på google.
Första meningen är däremot lite annorlunda, men det är så det brukar vara: Några meningar som slumpvis väljs ut och bildar inlägg.
Senast redigerad av JimmyAndersson 7 april 2006, 21:34:06, redigerad totalt 1 gång.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det är det här jag menar att vi ska 'moderera' när man ansöker om medlemskap. Någon bör 'godkänna' den som söker, Yahoo är ett bra exempel hur det kan fungera och det fungerar bra.
mao så ska man bara behöva berätta vad det är man vill göra i gruppen och sen moderera ett antal inlägg för att se att detta är en persom som vill väl så att säga. De grupperna jag är med i som 'sköts' på rätt sätt är det RENT på listorna utan en massa dravel.
mao så ska man bara behöva berätta vad det är man vill göra i gruppen och sen moderera ett antal inlägg för att se att detta är en persom som vill väl så att säga. De grupperna jag är med i som 'sköts' på rätt sätt är det RENT på listorna utan en massa dravel.
Håller med. Registreringsprocessen måste förändras på något sätt så snart som möjligt. Har moderatorerna/administratörerna behörighet att ta bort användare? Isåfall kan dom ju ta bort den här snubben direkt...
Frågan är bara, vad har trådstartaren för syfte? Vill han som ligger bakom bara skriva massa meningslösa trådar i forum?
Frågan är bara, vad har trådstartaren för syfte? Vill han som ligger bakom bara skriva massa meningslösa trådar i forum?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ett tips: phpBB är ett välkänt system. De som vill sprida skräp kan lätt ta reda på hur registreringar och postningar fungerar. Därför bör lösningen på detta vara en "egen" kod och ingen färdig lösning som går att tanka hem från nätet.
edit:
Det finns visserligen färdiga lösningar som fungerar och svåra att knäcka. Captcha är ett bra exempel på det. Borde kanske införas när man ska logga in? Har man orkat skriva in användarnamn och lösen så borde det ju inte göra så mycket om man fick fylla i några extra tecken.
edit:
Det finns visserligen färdiga lösningar som fungerar och svåra att knäcka. Captcha är ett bra exempel på det. Borde kanske införas när man ska logga in? Har man orkat skriva in användarnamn och lösen så borde det ju inte göra så mycket om man fick fylla i några extra tecken.
Senast redigerad av JimmyAndersson 7 april 2006, 21:48:05, redigerad totalt 1 gång.
Få folk att maila till honom och därmed samla ihop adresser för spamutskick möjligtvis.Fritzell skrev:Håller med. Registreringsprocessen måste förändras på något sätt så snart som möjligt. Har moderatorerna/administratörerna behörighet att ta bort användare? Isåfall kan dom ju ta bort den här snubben direkt...
Jag rekommenderar att en admin tar 5minuter och installerar visual confirmation på registreringssidan.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Vad jag vet så var detta första gången någon spam-registrering postade ett inlägg. Visst, det går att plocka bort dem när de dyker upp, men jag är smått säker på att moderatorerna hellre ägnar sig åt roligare saker. Uppskattningsvis har över 100 spam-registreringar gjorts på forumet...
En idé: Man måste ju skriva in en mailadress när man registrerar sig. I phpBB kan man skicka ut mail till alla användare på en gång. Det kanske vore en idé att göra detta och se hur många svar man får inom en viss tid (kanske en månad, för att alla verkligen ska ha haft chans att se mailet.) De användare som inte svarar plockas bort. Den informationen ska självklart stå i mailet.
Nu till problemet: I phpBB finns inget sätt att plocka bort flera användare samtidigt. Man skulle alltså behöva söka efter varje användare som ska raderas och plocka bort dem manuellt. Tänk er att upprepa denna procedur låt säga 150 gånger:
*Sök efter en användare i listan som inte svarat.
*Markera och ta bort.
(Nu gör man inte exakt så, men ni förstår hur "kul" det vore...)
En idé: Man måste ju skriva in en mailadress när man registrerar sig. I phpBB kan man skicka ut mail till alla användare på en gång. Det kanske vore en idé att göra detta och se hur många svar man får inom en viss tid (kanske en månad, för att alla verkligen ska ha haft chans att se mailet.) De användare som inte svarar plockas bort. Den informationen ska självklart stå i mailet.

Nu till problemet: I phpBB finns inget sätt att plocka bort flera användare samtidigt. Man skulle alltså behöva söka efter varje användare som ska raderas och plocka bort dem manuellt. Tänk er att upprepa denna procedur låt säga 150 gånger:
*Sök efter en användare i listan som inte svarat.
*Markera och ta bort.
(Nu gör man inte exakt så, men ni förstår hur "kul" det vore...)

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Sökte på phpBB's mod-sida: "No topics or posts met your search criteria".
Däremot hittade jag den här sidan där det bland annat står:
"phpBB version 2.0.11 onwards uses the CAPTCHA image verification system which requires a new member to enter a set of letters and numbers from a generated image before being able to sign up. Switch it on in the Admin Control Panel under in the Configuration menu (thanks to androidtech for the reminder). If and only if you have a significant membership comprising the visually-disabled, then there are mods available to slightly alter the signup process enough to fool most bots. This will kill automated signups stone dead. You will still have the problem of manual spam signups, but we're getting to that...
"
Det ska alltså redan finnas inbyggt i v2.0.11. Minns inte vilken version forumet använder..
Finns mycket annan användbar info om just spam och sådant på den sidan.
edit: skit också. Hittade en sida som visar hur man tar sig förbi captcha.
Som jag skrev tidigare: De enda säkra sätten är de man gör själv. De finns inte dokumenterade på nätet.
edit2: De "kända" sajterna som erbjuder möjligheter att ta sig förbi captcha går att spärra i phpBB. Läs mer om det här.
Däremot hittade jag den här sidan där det bland annat står:
"phpBB version 2.0.11 onwards uses the CAPTCHA image verification system which requires a new member to enter a set of letters and numbers from a generated image before being able to sign up. Switch it on in the Admin Control Panel under in the Configuration menu (thanks to androidtech for the reminder). If and only if you have a significant membership comprising the visually-disabled, then there are mods available to slightly alter the signup process enough to fool most bots. This will kill automated signups stone dead. You will still have the problem of manual spam signups, but we're getting to that...

Det ska alltså redan finnas inbyggt i v2.0.11. Minns inte vilken version forumet använder..
Finns mycket annan användbar info om just spam och sådant på den sidan.
edit: skit också. Hittade en sida som visar hur man tar sig förbi captcha.

edit2: De "kända" sajterna som erbjuder möjligheter att ta sig förbi captcha går att spärra i phpBB. Läs mer om det här.
- JimmyAndersson
- Kontakt: