Köpte en trasig spacepilot pro med hopp att det skulle vara lätt att laga den, problemet är att åt vilket håll man än försöker snurra modellen så snurrar den åt samma håll, gjorde en video till supporten för att visa problemet (ursäkta den sävliga engelskan, småbarnskoma) Supporten ville dock inte hjälpa mig så mycket då jag inte är originalköparen.
Videon finns här:
Killen jag köpte den av har bytt USB-kabel, funderar om det är det som spökar?
Hjälp med att laga en spacepilot pro
-
Re: Hjälp med att laga en spacepilot pro
Skulle tro att det är en kortslutning inuti mellan de olika sensorerna eller att en intern kontakt inte sitter i ordentligt.
Det kanske hände när den förre ägaren bytte USB-kabel men om det var fel på själva kabeln så skulle ingen axel funka.
Det kanske hände när den förre ägaren bytte USB-kabel men om det var fel på själva kabeln så skulle ingen axel funka.
Ah, då går det utesluta det, undrar om det går få tag på reservdelar någonstans, tack för svar 

Du kan nog glömma det där med reservdelar.
Troligen bara att bita i det sura äpplet, hiva den och köpa en ny.
Troligen bara att bita i det sura äpplet, hiva den och köpa en ny.
plockat isär allt och kontrollerat kontakter efter reaktioner när man roterar på något på skärmen men ingen skillnad så det är säkert själva sensorn som är defekt. Funderar på om det går att ta ratt och sensor från en space navigator som man kan hitta beggad på ebay?