Styrskåp CNC

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
M!k@el
Inlägg: 173
Blev medlem: 25 oktober 2005, 12:38:51
Ort: Varberg
Kontakt:

Styrskåp CNC

Inlägg av M!k@el »

Håller på att fixa klart det sista till fräsen, beställde skåp igår som jag hämtade idag, nu är frågan på montering i detta.

Har ställt upp alla delar på montageplåten, de små nätaggen tänkte jag montera på de stora med små distanser, samma med BOB och ESS mot plåten.

Jag vill gärna ha frekvensaren inuti skåpet, men vad tror ni om det? Motorkabeln går ut under frekvensaren och den tar jag antingen bakom plåten fram till EMC förskruvning eller kortast väg direkt ut. Kabeln är en ölflex och ser till att skärmen är kvar över hela kabeln, dock uppskalad i skåpet för att få kontakt i förskruvningen.

Matningen kommer uppifrån och denna tänkte jag ta bakom plåten ner till samma ställe som nätaggen, då särar jag 230v med övrigt så gott det går.

Kommer bli en kabelkanal under styrkorten, en stående vid nätaggen, och ev en liten bit vid drivarna.

Frågan är om frekvensaren kommer störa min ESS?
1460135867281-909885942.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
funkstar
Inlägg: 111
Blev medlem: 29 november 2007, 00:55:15
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Styrskåp CNC

Inlägg av funkstar »

Jag har min i samma skåp. Varit noga med skärmade kablar och så men har inte upplevt ngra problem (kanske lyckligt omedveten när jag byggbe bara..)
H.O
Inlägg: 5739
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Styrskåp CNC

Inlägg av H.O »

Du behöver inte ha exponerad skärm inne i skåpet, avmantla kabeln lokalt, där den går igenom förskruvningen bara.

Håll signalkablar separerade från motorkablarna så ska det nog fungera.

Skickat från min Samsung i New Orleans...
Skriv svar