Kinesjunk...
Re: Kinesjunk...
Dom riktigt stora har garanterat en lokal kvalitetssäkring redan i den kinesiska fabriken.
USB-delen är säkert identisk men säljs i seriösa butiker förpackad med en bättre nätdel med tillverkarens varumärke, serienummer, GS-märkning m.m. till 5x högre pris.
Har du en bild på hela kittet?
Har du en bild på hela kittet?
- lillahuset
- Gått bort
- lillahuset
- Gått bort
Fast hade inte apple en jätterecall för ett tag sen på nån av deras usb laddare pga kinajunk?
Skönt att höra att man kan skylla alla fel man får på produkter producerade i Kina på kineserna, och att man inte har något eget ansvar alls!
Skönt att skylla på någon annan, men i slutändan drabbar ju det bara en själv.
Men Kina har inte bara skit, finns ju bra saker å. Om man vill betala för det.
Men Kina har inte bara skit, finns ju bra saker å. Om man vill betala för det.
- lillahuset
- Gått bort
Min erfarenhet är att om man ber kineserna tillverka något blir utfallet antingen 0% eller 100% beroende på vad man bett om. Ber man Partnertech tillverka något blir utfallet något däremellan. Oavsett vad man bett om. Åtminstone för ~15 år sedan.
OK. OK. Jag köper kort från PCBWing. De är i Kina och deras kort är skitbra och deras service är suverän.
Naturligtvis har man ett ansvar för vad man köper, men alla har kanske inte kunskapen att bedöma vad en rimlig kostnad är.
Naturligtvis har man ett ansvar för vad man köper, men alla har kanske inte kunskapen att bedöma vad en rimlig kostnad är.
Jag e nästan 100% säker på att jag har köpt en identisk från Deltaco.
Har den utlånad så jag kan inte kolla, men skall försöka komma ihåg när jag får tillbaka.
Fast jag kanske borde skriva OM jag får tillbaka
Har den utlånad så jag kan inte kolla, men skall försöka komma ihåg när jag får tillbaka.
Fast jag kanske borde skriva OM jag får tillbaka

En kinesisk fabrik som tillverkar en elektronisk grej in house har normalt inte för sällan såvida mycket koll på vad dom gör om ens alls eller snor allt från någon annan kinesisk industri som inte heller vet vad dom gör som snott det från en annan.. osv. Ser skiten ut att kunna fungera så sälj direkt oavsett om den är säker eller ej för det spelar ingen roll då det ju finns pengar att tjäna. Det är väl ungefär mottot där.
Är det däremot ett utländskt företag som har krav så kan de ev göra så som de blir tillsagda men gäller då lite mer välrenommerade industrier där, men det finns absolut undantag.
Vet ett företag i Sverige som ville ha byggt lite avancerade höljen till skärmar och fick några exempel från kina fabriken för att visa och som var rätt ok men behövde lite små ändringar för att vara ok vilket de lovade att de skulle så det beställdes 2000 st.
När dessa kom var det inte en enda som gick att använda för de var alla antingen skeva, vinda, för små eller för stora, för mycket material för lite material m.m. m.m. så det var bara att slänga allt. Aldrig mer från kina sa dom.
Är det däremot ett utländskt företag som har krav så kan de ev göra så som de blir tillsagda men gäller då lite mer välrenommerade industrier där, men det finns absolut undantag.
Vet ett företag i Sverige som ville ha byggt lite avancerade höljen till skärmar och fick några exempel från kina fabriken för att visa och som var rätt ok men behövde lite små ändringar för att vara ok vilket de lovade att de skulle så det beställdes 2000 st.
När dessa kom var det inte en enda som gick att använda för de var alla antingen skeva, vinda, för små eller för stora, för mycket material för lite material m.m. m.m. så det var bara att slänga allt. Aldrig mer från kina sa dom.