Hej.
jag har/hade ett hemmabiosystem, en sån där soundbar med Sub.
DVD spelaren pajade så slänge centrumenheten.
jag sparade dock den aktiva subwoofern och tänkte nu använda den.
det finns en kabel från centrumenheten som jag bifogar en bild på.
jag vet att den är i standby läge när jag slår på strömmen, vilka kontakter tror ni startar upp rackarn?
hela servicemanualen finns här om någon vill kika på den
http://elektrotanya.com/philips_hts8140 ... nload.html
elektronikschema, lite assistans.
elektronikschema, lite assistans.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: elektronikschema, lite assistans.
Verkar vara styrt från mikroprocessorn på Audio Board
Kontaktstycke 1204 i F2 (sidan 65 i PDF) är där du kopplar kabeln till centrumenheten. Pinne 1 (WAKE_UP) går till mikroprocessorns pinne 37 (INT3). Om det räcker att lägga spänning på den vet jag inte än, har inte grävt så djupt.
[edit] 1104 i E9 (sid. 59) är WAKE_UP på pin 5. Det verkar som det inte är kontaktstycket som är ritat på schemat, går nog en kabel via något litet kort.
[edit2] Aha, såg i manualen nu att kabeln är fast monterad i baslådan och förgrenar sig och har två kontakter i andra änden. Då stämmer nog pinnumret ändå...
Kontaktstycke 1204 i F2 (sidan 65 i PDF) är där du kopplar kabeln till centrumenheten. Pinne 1 (WAKE_UP) går till mikroprocessorns pinne 37 (INT3). Om det räcker att lägga spänning på den vet jag inte än, har inte grävt så djupt.
[edit] 1104 i E9 (sid. 59) är WAKE_UP på pin 5. Det verkar som det inte är kontaktstycket som är ritat på schemat, går nog en kabel via något litet kort.
[edit2] Aha, såg i manualen nu att kabeln är fast monterad i baslådan och förgrenar sig och har två kontakter i andra änden. Då stämmer nog pinnumret ändå...
hehe tänkte precis posta att jag nog blanda ihop 1404 och 1204
lite mer bilder för dom som inte orkar läsa hela.
jag kan ju testa lite snabbt 5v+ på den pinnen. det finns en debugutgång som jag nu kör 2 lysdioder. en för standby(som lyser) och en för On som f.n är släckt.

lite mer bilder för dom som inte orkar läsa hela.
jag kan ju testa lite snabbt 5v+ på den pinnen. det finns en debugutgång som jag nu kör 2 lysdioder. en för standby(som lyser) och en för On som f.n är släckt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
nyfiken fråga, finns det någon bra sida vad förkortningarna kan betyda?
CU_DET, INT_CU, SDA_CU osv. dom är okända för mig
CU_DET, INT_CU, SDA_CU osv. dom är okända för mig
Delarna i signalnamnen kanske ger ledtrådar. "CU" i förkortningarna betyder nog bara "Center Unit". "INT" kan vara interrupt. "DET" kan vara "detect". SDA och SCL ger att det är en I2C-buss.
Ser nu att pin 13 (CU_Det) på 1104 i E9 på sid. 59 kortsluts till jord när pin 5 går hög
WAKE_UP verkar vara +5V B4 på sid. 59
[edit] nej det är inte alls +5V
VCC 3,3V till 74LVC126A ger, beroende på strömmen 2-3V på utgången
WAKE_UP verkar vara +5V B4 på sid. 59
[edit] nej det är inte alls +5V
VCC 3,3V till 74LVC126A ger, beroende på strömmen 2-3V på utgången
hej TtompaA, jag är inte riktigt med.
jag kan testa lite om du har några förslag , det är inte så noga om den dör.,
köper en klass D från kina i värsta fall :-D
jag kan testa lite om du har några förslag , det är inte så noga om den dör.,
köper en klass D från kina i värsta fall :-D