Jag har börjat bygga på elektroniken i dotterns lådbil och för att kunna använda hela portb på attiny84:an så satte jag fusen rstdisbl, dock var inte programmet färdigt, och jag hade inte fattat att jag pajade spi-programmeringen för mig själv... på två chip
Jag tänkte kolla om det är nån i min närhet som har en hv-programmerare som skulle kunna hjälpa mig att få liv i de små rackarna igen? stk500 eller stk600 tex.
Det är ingen direkt panik, och det är ju inte så dyrt att köpa nya, men det är ju så tråkigt att ha obrukbara chip som det inte är nå fel på.
Jag ska kolla om jag inte har lite frimärken liggande så jag kan skicka dem och ett returkuvert.
Jag har redan provat låsa upp kretsarna med min STK500, men de svarar varken på ISP eller HV.. När jag provar mina egna kretsar, samma sort ATTiny84A, så svarar de även om jag stänger av både SPIEN och RSTDISBL. Bara att prata med dem via HV och ställa tillbaka de båda så fungerar de via ISP igen
Vet inte alls vad som råkat hända med papabear's kretsar.. Lite tråkigt förstås!
Har du provat att ställa ner ISP-farten riktigt lågt. Ifall den använder den interna RC-klockan och den är satt lågt.
Vet att jag höll på att trixa med det innan när jag räddade någon halvbrickad krets. Har för mig att man max kan köra 1/4 del av klockan. Kommer inte ihåg om detta är relevant när man kör HV-programmering. Kör ju mest ISP och även det var ett tag sedan sist.
Jag kunde inte ställa in hastigheten vid HV, däremot vid ISP så drog jag ner den och provade flera olika hastigheter.. Kanske har papabear möjlighet att prova det när han nu förhoppningsvis fått hem kretsarna igen?