AUO G150XG01

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

AUO G150XG01

Inlägg av bengt-re »

Någon här som använt denna TFT till något bygge? Och i så fall någon som har lyckats få igenom denna radiosändare till TFT genom EMC-tester? Den förefaller vara byggd helt för amerikanska marknaden då det går få den att klara FCC-mätningarna, men banne mig hopplöst att få ner den acceptablet så att man får igenom den för CE.
Kalle P

Inlägg av Kalle P »

Tänkte speca in denna i ett bygge. Hur har du mätt? Vad har du mätt?
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Den går med nöd och näppe få igenom på:
EN 60601-1-2:2001, Electromagnetic Compatibility
EN 55022:1998/A1:2000/A2:2002 Class B, EMC Emission

För att lyckas måste du jorda ramen extremt väl så går det precis om man väljer rätt uppdateringsfekvens. Visade sig att fälten sjönk med ungefär 3-4 dB när vi körde med HÖGRE uppdateringsfrekvens - fråga mig inte varför, med det var inga tillfälligheter då vi ändrade flera gånger och fick samma resulat. TFT´n är bra i övrigt. Robust, ljusstark och få pixelfel (har inte hittat någon än med pixelfel).

Samsung LTM150XH-06 är egentligen en bättre skärm (24bitar ist för 18) och har lägre emissionsnivåer, men vi valde AUO ändå då den upplevs som att den har något bättre bild och vi får tag i den biligare dessutom.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Jag har mätt på både SEMKO och hos DELTA i Västerås. Den är faktist igenom nu fick jag mail om, så bara FCC kvar, men det brukar vara lättare.
Skriv svar