GoIndustry Dovebid (go-dove.com) erfarenheter?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
carpelux

GoIndustry Dovebid (go-dove.com) erfarenheter?

Inlägg av carpelux »

Jag bjöd på lite gerät i den auktion med grejor från Ericsson i lund som slutade den 3 mars. Blev vinnare av 2 utrop men har inte lyckats betala.

När man registrerade sig fick man ange betalningsmetod. Försökte först med paypal, men det gick inte att registrera den betalningsmetoden på go-dove, trots att mitt paypalkonto är aktivt och används ofta i andra sammanhang. Jag reggade då ett MasterCard och det gick bra.

Under budgivningen kom det hela tiden mail som visade när jag lagt bud och när jag blev överbjuden. När sedan själva auktionen avslutats blev det helt tyst. På mitt konto kunde jag se att jag var högste budgivare på två utrop, men det dröjde en halv dag innan det dök upp en faktura. Den hade förfallodatum inom tre dagar, men inga pengar drogs på kortet och mina mail till go-dove är hittils obesvarade. Detta var i torsdags och ännu har inte pengar dragits.

Jag får känslan av att all hanteras manuellt. Är det någon annan som handlat med dem (t.ex. under de tidigare auktionerna från Ericsson) och haft liknande erfarenheter?
Användarvisningsbild
carpelux

Re: GoIndustry Dovebid (go-dove.com) erfarenheter?

Inlägg av carpelux »

Fick kontakt med bolaget. Det var något med att de inte kunde intiera en automatisk dragning från mitt kort ifrån USA utan behövde ett uppdrag och godkännande. Lite underligt kan tyckas när de har en massa annonser ute.

Nåväl, hoppas det går bra nu och sen återstår bara att arrangera en roadtrip till lund.
Användarvisningsbild
maDa
Kontakt:

Inlägg av maDa »

Jag har köpt där när de såldes grejor i Lund.

Nej verksamheten är rena skämtet egentligen. Det var IBAN-betalning till Storbritannien som gällde för mig. Sen ska det hanteras manuellt och de tar veckor. Otroligt hur en sådan verksamhet kan existera i ett Post-år-2000 samhälle.
rikkitikkitavi

Inlägg av rikkitikkitavi »

Jag har samma erfarenhet. Hände inte ett smack förrän jag började mumla om bedrägeri. Då gick det undan och jag fick kontaktuppgifter till lokalanställd ericssonare som skyfflade ut saker.
Användarvisningsbild
carpelux

Inlägg av carpelux »

Det låter spännande :-)

Nu är i alla fall betalningen registrerad, så nu återstår bara upphämtning.

Mellan 14 - 24 Mars ska det tydligen gå att hämta grejorna. Får se om jag får någon bra kontaktperson att prata med. Än så länge är det bara engelsmän och amerikaner jag har haft kontakt med.
Användarvisningsbild
carpelux

Inlägg av carpelux »

Efter närmare 80 mil i bil idag så står nu 2 st Rohde & Schwarz CRTU-RF här hemma. Det är egentligen instrument avsedda som GSM-testare men som också kan köras fristående som 10-2700MHz spektrumanalysator, 100kHz-2700MHz signalgenerator och powermeter. Motsvarar i princip en CMU-200.

Kommunikationen med go-dove lämnade mycket att önska, de verkar ha noll koll på administrationen och det ser ut som om de kör allt manuellt. Det fanns dock en influgen tysk kille på plats som har anlitats för att hantera utleveranserna, och han skötte sig strålande. Så slutet gott, allting gott.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Det var ju häftiga grejor!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar