Om du byter opampen mot en komparator, med endast sänkande utgång så slipper
du problemet med en opamp som försöker tvinga reseten hög
Swech
Vad kan orsaka att MCU:n blir ej programmerbar?
- Magnus_K
- EF Sponsor
Re: Vad kan orsaka att MCU:n blir ej programmerbar?
Njoo, men då menar du alltså en utgång som är högimpediv och som går låg/sänkernär den är aktiv.
Hitta en sån komparator, med rätt pinout (som passar mitt kort) kommer nog bli tufft..
Knuff i rätt riktning?
EDIT: LTC6702 stämmer med pinout men push/pull-steg. Fortsätter leta.
EDITII: Kanske LMV393-N skulle fungera?
Hitta en sån komparator, med rätt pinout (som passar mitt kort) kommer nog bli tufft..
Knuff i rätt riktning?
EDIT: LTC6702 stämmer med pinout men push/pull-steg. Fortsätter leta.
EDITII: Kanske LMV393-N skulle fungera?
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Vi får nog ha en knuff också för att veta vad du satt på kortet...
Annars blir det svårt att knuffa tillbaks
Swech

Annars blir det svårt att knuffa tillbaks
Swech
- Magnus_K
- EF Sponsor
Hehe ni bara kräver, och kräver
Nej jag ber om ursäkt, det är så lätt att missa massa viktig information när man sitter själv i bubblan och yrar.
Nedan är ett schema som det ser ut nu. Utan modifieringar.
När utgången på opampen är kapad så fungerar det utmärkt, och anledningen vet vi.
En diod på utgången har jag inte provat än men en liten fin 0603/0402 så kommer modden knappt synas.
Tror också att jag löder bort Nano-kortets LED på D13 och bryggar denna. På så sätt kan jag använda LED:ens seriemotstånd för att dränera RC-filtret på mitt kort.
Att kasta bort opampen och montera komparatorn jag länkade till blir nog ett mycket snyggare alternativ, men också dyrare.
Kollade pinouten på komparatorn och den verkar stämma bra med LM358:an, samt finns i SO8 (SOIC8).

Nej jag ber om ursäkt, det är så lätt att missa massa viktig information när man sitter själv i bubblan och yrar.
Nedan är ett schema som det ser ut nu. Utan modifieringar.
När utgången på opampen är kapad så fungerar det utmärkt, och anledningen vet vi.
En diod på utgången har jag inte provat än men en liten fin 0603/0402 så kommer modden knappt synas.
Tror också att jag löder bort Nano-kortets LED på D13 och bryggar denna. På så sätt kan jag använda LED:ens seriemotstånd för att dränera RC-filtret på mitt kort.
Att kasta bort opampen och montera komparatorn jag länkade till blir nog ett mycket snyggare alternativ, men också dyrare.
Kollade pinouten på komparatorn och den verkar stämma bra med LM358:an, samt finns i SO8 (SOIC8).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Magnus_K
- EF Sponsor
Det blir till att lägga detta på hyllan ett tag. Jag hade även fipplat bort mig med SPI-pinnarna. Nu blir det ett nytt kort.
Tackar för all hjälp!
Tackar för all hjälp!