Kom hem efter en orgelresa 300 mil och 16 dagar.
GPSen klagade på att det var 7 månader sedan den var uppdaterad så jag anslöt den till datorn och inget hände. Hittade TomTomhome i datorn men det kan inte ansluta till GPSen efter en massa forskande så ska man använda my drive connect, tog bara en timme att komma dit.
Skulle sedan skriva ut de PDF fakturor jag fått via mail.
Min gamla trogna HP6MP som stånkat och gått i 13-14 år fick ur sig en faktura sedan indikerar den papper slut OCH papperstrassel samtidigt. Det finns papper i både magasinet och i den manuella matningen och något trassel har vi inte hittat.
Nåväl, har ju en skrivare till, en HP color 100 MFP M175 nw. Den spottade ur sig en faktura sedan visade den 79 service error, turn off and on. En till gick att skriva ut men sedan är det totalstopp.
Visar den inte service error så står den visar Printing dokument, men att något skulle komma ut, nädå
Nu har jag googlat på 79 service error och svaret på HP:s forum är att man ska ansluta direkt i ett vägguttag, inte via skarvdosa eller överspänningsskydd.
Några har fått det att fungera med att byta IP adress, någon var inne på 5:e adressen någon hade köpt annat fabrikat.
GPSen löste sig ju men är det någon som vet var jag ska sparka på skrivarna?
Nästa att jag tror det är fredag 13:e idag.
Protte
Dagen då inget vill
- prototypen
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Dagen då inget vill
Tisdagar är utsedda till allmänna hästballe-dagar på jobbet. ALLA tisdagar. 

- prototypen
Jaha, 6MP:n är sönderplockad och håller på att sättas ihop igen, vi hittar inget papper som trasslat men hoppas på ett under.
Färgskrivaren funkar från min gamla 10.6 Mac. Har installerat ny drivrutin i nya 10.11 datorn och nu försvinner utskrifterna ut i cyberspace. Man ser att drivrutinen tar hand om utskriften och sedan rensas den dialogrutan, men inget kommer till skrivaren.
Kan vara så illa att det fungerade med 10.10 men färgskrivaren körs inte så ofta och har relativt nyligen uppdaterat till 10.11.
Protte
Färgskrivaren funkar från min gamla 10.6 Mac. Har installerat ny drivrutin i nya 10.11 datorn och nu försvinner utskrifterna ut i cyberspace. Man ser att drivrutinen tar hand om utskriften och sedan rensas den dialogrutan, men inget kommer till skrivaren.
Kan vara så illa att det fungerade med 10.10 men färgskrivaren körs inte så ofta och har relativt nyligen uppdaterat till 10.11.
Protte
- prototypen
Men se på fan, efter att skruvat isär en hel del, bankat, vänt och vridet på det mesta och skruvat ihop igen (ingen skruv över) så FUNKAR den gamle 6MP:n igen.
Den som vill se hur vi gjorde
Protte
Men färgskrivaren vill inte från nya datorn.
Den som vill se hur vi gjorde
Protte
Men färgskrivaren vill inte från nya datorn.